Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi

Hasan Alemdar, sürdürülebilirlik uygulamaları ve bunların şirkete sağladığı değerlerle ilgili Green Business’ın sorularını yanıtladı.

1 HAZİRAN, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi


Tüm dünyada ürünlerimizin yüzde 90’ından fazlası üretim tesislerimizden depolara ve depolardan müşterilere şirket dışında lojistik şirketleri ile ulaştırılıyor. İşbirliği yaptığımız nakliye şirketlerini seçerken verimliliklerini ve çevresel performanslarını da değerlendiriyoruz. Tüm stratejik tedarikçilerimizin kurumsal etik standartlarımıza riayet etmesini sağlamak için çalışıyor, hammadde ve ambalaj tedarikçilerimizi ise konsolide ediyoruz. Bu şekilde daha az sayıda kamyonun fabrikalarımıza ulaşmasını sağlayarak, ulaşım maliyetleri ve çevresel zararları da azaltıyoruz. Çalışacağımız tedarikçileri sistemimize entegre ederken, sürdürülebilirlikle ilgili kriterlerimizi içeren bir sürdürülebilirlik anketi yapıyoruz ve etik çalışma kurallarıyla ilgili sözleşmemizi imzalatıyoruz. Çalışmaya başladıktan sonra da belirli sürelerle denetimler düzenliyoruz.

“VERİMLİLİĞİ 3 KAT ARTIRACAĞIZ”
DAHA ÇOK KATMA DEĞER

Henkel'in sürdürülebilirlik stratejisinin odağında daha az tüketerek, daha fazla elde etmek ve verimliliği üçe katlamak yer alıyor. Bunu müşterilerimiz, tüketiciler, içinde yaşadığımız toplum ve şirketimiz için daha çok katma değer üretip ekolojik ayak izini azaltarak gerçekleştireceğiz.
UZUN VADELİ HEDEFİMİZ
Bu konuda kısa ve uzun vadeli hedeflerimiz bulunuyor. Uzun vadeli hedefimiz, verimliliği 2030 yılına kadar üç kat artırmak. Faaliyetlerimiz, ürünlerimiz ve hizmetlerimizin yol açtığı, ayak izi başına ürettiğimiz değeri üç kat artırmak. hedefe "3 faktörü" adını veriyoruz. Kısa vadeli hedefimiz ise 2015 sonunda verimliliğimizi yüzde 30 artırmak. Bu iddialı hedefe ulaşmak için verimliliğimizi her yıl yüzde 5 ile 6 arasında artırmamız gerekiyor.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İNOVASYONU HAREKETE GEÇİRİYOR
İNOVASYONA TALEP ARTIYOR

Sürdürülebilirlik inovasyonu da harekete geçiriyor. Tüm yeni ürünlerimizin en az bir odak noktasında sürdürülebilirliğe katkıda bulunmasını hedefliyoruz. Ayrıca Türkiye'de artan çevre bilinciyle çevre dostu inovatif ürünlere olan talep de artıyor.
MİNİMUM ZARAR
Bir ürünün henüz geliştirilme aşamasında ürünün çevreye zararlarının minimize edilmesi, mümkün olabildiğince ortadan kaldırılmasına için çalışıyoruz. Dolayısıyla inovasyonlar yapılırken sürdürülebilirlik göz önünde tutuluyor. Aynı şekilde sürdürülebilirlik hedeflerine katkıda bulunurken de inovatif yöntemler geliştiriliyor. Bu yönüyle her ikisi de birbiriyle çok ilintili kavramlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.