İşte Şubat ayının başlıkları...
KAPAK
50 GLOBAL KADIN LİDER
SÖYLEŞİ
“MEVCUDU KORUYACAĞIZ”
10 yılda ihracatı 3 kattan fazla artırdıklarını söyleyen Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü Erdoğan Şahin, “Büyümemizi devam ettirerek mevcudu korumak istiyoruz” diyor.
YENİ CEO’NUN KATLAMA PLANI
Her alanda 2 kat büyüme beklentisiyle görevi devralan Şölen’in yeni CEO’su Erdoğan Çoban, bu yıl yurt içi ve yurt dışı satışlarda yüzde 25 büyümeyi hedeflediklerini söylüyor.
“YURT DIŞI FIRSATLARI TAKİP EDİYORUZ”
Türkiye’nin en büyük çelik boru üreticilerinden Erciyas Holding’in icra kurulu başkanı Emre Erciyas, “Çelik sektöründe yurt dışı satın alım fırsatlarını takip ediyoruz” diyor.
ARAŞTIRMA
BÜYÜMENİN YENİ ROTASI
CEO’ların önceliği mevcudu korumak ve büyüme yaratacak fırsat alanlarını tespit etmek. Yurt dışı ağırlıklı büyüyen pek çok sektörde büyümenin itici gücü iç pazara kayıyor.
YERİNİ KORUMA TAKTİKLERİ
Pek çok sektör lideri yeni döneme değişen tüketici davranışlarını ve pazarı iyi okuyarak girdi. Pazar paylarında son 5 yılda büyük bir erime yaşamamış olmaları da bunun kanıtı.
EVE GİRME YARIŞI!
Enflasyonla hanehalkı geliri her geçen gün düşerken markalar da haneye giriş yarışında! Tüketicinin “ucuz fiyat, yüksek kalite” beklentisi, yeni dönemin kurallarını belirliyor.
YÖNETİM
BAĞLILIKTA MÜTHİŞ EROZYON
Çalışan bağlılığı alarm veriyor! Şirketlerde 5 yıl ve üzeri çalışan oranı 2015’e göre 10 puan düşmüş durumda. Uzmanlara göre değişen alışkanlıklar, farklı fırsat arayışı bağlılığı azaltıyor.
“EFSANE”LERDEN MÜKEMMELLİK FORMÜLÜ
CEO Excellence kitabının yazarları Carolyn Dewar, Scott Keller ve Vikram Malhotra mükemmel CEO’ların ortak özelliklerini 8 başlıkta topladı. Efsane CEO’lardan mükemmel CEO olma formülleri yönetim sayfamızda.
FİNANS
KÜÇÜKLER NEDEN YAVAŞLADI?
10 yılda bankalar liginde büyük değişim yaşandı. En büyüklerin payı bir miktar azalırken en büyük kayıp küçükler liginde yaşandı. Orta ligdeki 4 bankaysa payını artırmayı başardı.
“MÜŞTERİMİZİN ‘EN İYİ 2’NCİ BANKASI’ OLACAĞIZ”
Odaklandıkları her alanda çok iyi büyüdüklerini söyleyen Odeabank Genel Müdürü Mert Öncü, “Müşterimizin en iyi ikinci bankası olmak istiyoruz” diye konuşuyor.
MÜŞTERİ ARANIYOR!
Finans sektörünün hedefinde “yeni müşteriler” var. Faktoring, leasing ve finansman şirketlerinde uzaktan müşteri ediniminin hayata geçmesi ve müşteri sayılarının yüzde 10-15 artması öngörülüyor.
“KOBİ’LER İÇİN VAZGEÇİLMEZ OLACAĞIZ”
KOBİ’ler için vazgeçilmez olacaklarını söyleyen Tam Finans Genel Müdürü Hakan Karamanlı, “2023’te harekete geçireceğiz, tarım finansmanında da olacağız” diyor.
KONJONKTÜR
2023 NE GETİRECEK?
2023’ü seçim öncesi ve sonrası olarak iki farklı döneme ayırmamız gerekiyor. Bu ayki konjonktür sayfalarımızda seçim öncesi beklentilere yoğunlaştık.
RICHARD BRANSON
PROJEKSİYON
KİTAP
İNSANLAR
ON SORU
THOMAS FREY
İŞ’TE ANADOLU
DİJİTAL CEO
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
ZİRVE YOLU
FINANCE SUITE
KİŞİSEL YATIRIM
GÖRÜŞLER
Ian Bremmer/ Maksimum Xi
Yiğit Kulabaş/ Üretken yapay zeka
Ali Özgenç/ Sürdürülebilirlik, ESG, inovasyon
Mehmet Gerz / ABD piyasalarında 2023 beklentileri
Mehmet Öğütçü/ 2023’ün jeopolitik riskleri
INFOCARD
YAŞAM
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?