Okulun Facebook
sayfası vardı. Ama oradaki hocalarımız, Twitter üzerinden insanlara
sınav yaptı, dersler Youtube üzerinden katılımcılara ulaştırıldı. Tüm
sosyal medyayı entegre kullandığımız ve bu sayede dünyada sayısız ödül
aldığımız bir kampanya oldu.
Sosyal medyadan gelen önerilerden, şikayetlerden faydalanıyor musunuz?
Örneğin Doritos kampanyası, tamamen sosyal medyadan gelen, şeklinden
adına, adından tadına iki tane yepyeni ürünün ortaya çıkmasını sağladı:
Çıtıros ve Maços. Maços, bıyık şeklindeydi.
Çünkü tüketiciler öyle istedi, adını Maços koydular ve pirzola tadında
olmasına karar verdiler. Kız olanın da yonca şeklinde ve yoğurtlu bir
tatta olmasını uygun gördüler ve ona Çıtıros ismini takdir ettiler. Bu
seçim sürecinde bizim tek yapmak zorunda kaldığımız, gelenler arasında
eleme yapmaktı.
İkincisi, herhangi bir sosyal medya mecrasına bizim
hakkımızda herhangi bir içerik girildiğinde, bu krize yol açacak bir
içerikse bir saat içinde SMS ya da e-mail olarak haberimiz oluyor.
Peki sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapıyorsunuz?
Şirketin bünyesinde bir kriz yönetim birimimiz var. Gelen e-mail, tweet
ve videonun içeriğine bağlı olarak o anda hemen birim tarafından online
değerlendiriliyor ve nasıl bir aksiyon almamız gerektiğine bakıyoruz.
Kimi için “Bekleyelim, bakalım sayıları artacak mı” diyoruz, kimi içinse
“Bu yanlış bilgidir, hemen önlem alınması gerekir” diyoruz. Gerekirse o
kişiyle doğrudan birebir temasa geçiliyor.