Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30.03.2014 14:32:240
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

Okulun Facebook sayfası vardı. Ama oradaki hocalarımız, Twitter üzerinden insanlara sınav yaptı, dersler Youtube üzerinden katılımcılara ulaştırıldı. Tüm sosyal medyayı entegre kullandığımız ve bu sayede dünyada sayısız ödül aldığımız bir kampanya oldu.

Sosyal medyadan gelen önerilerden, şikayetlerden faydalanıyor musunuz?
Örneğin Doritos kampanyası, tamamen sosyal medyadan gelen, şeklinden adına, adından tadına iki tane yepyeni ürünün ortaya çıkmasını sağladı: Çıtıros ve Maços. Maços, bıyık şeklindeydi.

Çünkü tüketiciler öyle istedi, adını Maços koydular ve pirzola tadında olmasına karar verdiler. Kız olanın da yonca şeklinde ve yoğurtlu bir tatta olmasını uygun gördüler ve ona Çıtıros ismini takdir ettiler. Bu seçim sürecinde bizim tek yapmak zorunda kaldığımız, gelenler arasında eleme yapmaktı.

İkincisi, herhangi bir sosyal medya mecrasına bizim hakkımızda herhangi bir içerik girildiğinde, bu krize yol açacak bir içerikse bir saat içinde SMS ya da e-mail olarak haberimiz oluyor.

Peki sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapıyorsunuz?
Şirketin bünyesinde bir kriz yönetim birimimiz var. Gelen e-mail, tweet ve videonun içeriğine bağlı olarak o anda hemen birim tarafından online değerlendiriliyor ve nasıl bir aksiyon almamız gerektiğine bakıyoruz. Kimi için “Bekleyelim, bakalım sayıları artacak mı” diyoruz, kimi içinse “Bu yanlış bilgidir, hemen önlem alınması gerekir” diyoruz. Gerekirse o kişiyle doğrudan birebir temasa geçiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz