"Tüketici dikte'den sıkıldı"
İÇERİK ÖNEMLİ
Tüketici artık ona televizyondan bir şeyin dikte edilmesinden çok
sıkılıyor. Sosyal medyada içeriğin öyle geniş ve ilginç olması gerekiyor
ki gerçekten tüketicinin ilgi duyacağı bir şey olsun.
Çünkü siz TV reklamınızı sosyal medyaya koyup, tüketici yorumuna cevap
da yazsanız bu tek yönlü iletişim demektir. Benim çift yönlü iletişim
yorumum TV'deki reklamı buraya koymak değil, uyarlamak.
CANSU'NUN SAÇLARI
Sosyal medyada bir TV reklamını aynen alıp koyamazsınız. Örneğin
televizyon için Cansu Dere'nin saçlarını gösteren 30 saniyelik reklam
filmi yapıyorsak, sosyal medyada "Saçlarını Cansu Dere gibi yapmak için
yöntemin bu, ürünü böyle kullan" diye anlatıyoruz.
AŞAĞIDAN YUKARIYA PAZARLAMA
Sosyal medyada daha çok ne konuşulduysa, tüketicinin sorusu neyse, o
soruya yönelik çözümle gidiyoruz. Ve sonra onların geribildirimini
alarak kampanyalar da yapıyoruz. Bazen sadece öğretici bir video
çekiyoruz.
Ama bütün platform tüketiciden, oradaki kullanıcıdan gelecek iç görüye
göre şekilleniyor. Yani yukarıdan aşağıya değil, aşağıdan yukarıya
şekillenen bir pazarlama yaratıcılığı otaya çıkıyor.