Caz festivalinde "dijital" hareket

24 yıldır düzenlenen Akbank Caz Festivali’ne bu yıl da ilgi yüksekti. 20 binin üzerinde cazseverin katıldığı festivalin tanıtımı da kendisi kadar büyük ilgi gördü. Festivalin tanıtımı için geleneksel iletişimin yanı sıra dijital kanalları da yoğun olarak kullandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “24’üncü Akbank Caz Festivali süresince sosyal medyada yaptığımız içerik ortaklıkları genç ve sanatsever hedef kitleye ulaşmamızda büyük bir rol oynadı” diyor. Akbank’ın festival kapsamında farklı kanallarda gerçekleştirdiği paylaşımlar, 200 binin üzerinde beğeni aldı.

16.02.2015 16:50:240
Paylaş Tweet Paylaş
Caz festivalinde "dijital" hareket

DİJİTAL İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
 Geçtiğimiz yıl 24’üncüsü gerçekleştirilen festivale, dijital iletişim çalışmaları damgasını vurdu. Bunlardan ilki, #iSeeJazz: Akbank Caz Festivali Tişört Yarışması oldu. Akbank Caz Festivali’nin resmi tişörtünün tasarımı, 4 yıldır sosyal medya kullanıcıları tarafından belirleniyor. Her yıl farklı bir kurguyla yapılan Akbank Caz Festivali Tişört Yarışması, bu yıl Instagram üzerinden gerçekleştirildi. “Günlük hayatımızda gördüğümüz her kare bize caz müziğini anımsatabilir. Çünkü caz yaşamın tam da içindedir” düşüncesinden hareketle Instagram kullanıcıları, kendilerine caz müziğini anımsatan kareleri 8-22 Eylül tarihleri arasında iSeeJazz hastag’i ile paylaştı. Yarışmaya katılan 420 fotoğraf arasından en çok beğeni toplayan 20 fotoğraf, Simay Bülbül, Ceylan Ertem, Meriç Küçük ve Cemil Ağacıkoğlu’dan oluşan jüri tarafından değerlendirildi. Jüri değerlendirmesi sonucunda Engin Güneysu’nun fotoğrafı birinciliği kazandı. Tişört yarışmasında bu yıl 14 bin oy kullanılarak önceki yıllara göre ortalama yüzde 460 oranında bir artış sağlandı. 24’üncü Akbank Caz Festivali kapsamındaki konserler, ünlü fotoğrafçı Mustafa Seven ve blogger Çizenbayan’ın fotoğrafları aracılığıyla sosyal medya tutkunlarıyla buluştu. Mustafa Seven, Instagram hesabından takipçilerine festival bileti hediye ederken Çizenbayan yorum ve fotğraflarını hem blogu hem Facebook sayfası hem de Instagram hesabından sosyal medya takipçileriyle paylaştı. 
MÜZİK LİSTELERİ OLUŞTURULDU 
Festival kapsamındaki bu yıl ilk kez Deezer işbirliğiyle gerçekleştirilen Akbank Caz radyosuna müzikseverler yoğun ilgi gösterdi. Festivale özel hazırlanan ve http://try.deezer.com/akbankcazfestivali/ adresi üzerinden hayata geçirilen sayfada, festival radyosunun yanı sıra Jamie Cullum, Clhan ErDahin, China Moses, Jose James, Karsu Dönmez, Sarp Maden gibi festival sanatçılarının ve aralarında Yekta Kopan, Cem Erciyes, Kıvanç Tatlıtuğ, İlker Ayrık, Ahmet Uluğ ve Derya Bigalı’nın bulunduğu önemli isimlerin hazırladığı özel seçkiler de yer aldı. Ayrıca festivalin yaratıcısıve 23 yıl boyunca direktörlüğünü üstlenen, geçtiğimiz yıl aramızdan ayrılan Mehmet Uluğ’un sevdiği parçalardan oluşan bir liste ve Akbank çalışanlarının sevdikleri caz müziklerinden derlenen bir liste de Deezer’da Caz Festivali’ne özel hazırlanan sayfada müzik severlerle buluştu. Bu projeyle müzik severler tanıdıkları, sevdikleri sanatçıların neler dinlediğini, kimlerden ilham aldıklarını öğrenme fırsatı buldu. Festival öncesinde ve süresince Akbank ve Akbank Sanat sosyal medya kanallarında yapılan tanıtımlar, Dube içi ekran kullanımları, Deezer’ın hem mobil uygulaması hem web sitesinden yaptığı yönlendirmelerle 8 bin 278 cazsever festival radyosunu ve çalma listelerini dinledi. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz