Gençlerin ilgi alanları radarımızda!

Akbank’ın kurumsal iletişim bölüm başkanı Murat Göllü ile 2013 projelerini ve başarılı projelerini konuştuk.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Gençlerin ilgi alanları radarımızda!
Akbank'ın dijital dünyadaki yenilikleri sürüyor. Banka, 2013'e 5N1Kariyer.com ve Akbanksanat.com adlı iki yeni projeyle başladı. Gençlere her zaman öncelik verdiklerini söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü,"Bu yılın başında hayata geçirdiğimiz iki yeni projemizin büyük ilgi çekeceğine inanıyoruz"diyor. Gençler, 5N1 Kariyer.com'da Akbank'taki kariyer fırsatlarıyla ilgili tüm sorularına kolayca ve eğlenceli bir şekilde yanıt bulabilecek. İntemet ve sosyal ağlar, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de gençler İçin günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Geçtiğimiz yıl itibariyle sayısı 18 milyonu geçen internet abone sayısının önemli bir kısmı gençlerden oluşuyor. Yapılan araştırmalar, internet kullanıcılarının yüzde 50’den fazlasının 18-34 yaş arasında olduğunu gösteriyor. Akbank da hedef kitlesinin önemli bir kısmını oluşturan bu gruba ulaşmak için sosyal medyadaki varlığını her geçen gün daha da çeşitlendiriyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Hedef kitlemiz içinde önemli bir paya sahip olan gençlere ulaşmak için son 5 yıldır sosyal medya çalışmalarımıza daha da yoğunluk verdik” diyor. Akbank’ta sosyal medyayla ilgili projeler bankanın pek çok bölümü için özel olarak tasarlanıyor. Göllü, “Bu yılın başında hayata geçirdiğimiz iki projemizin de büyük beğeni toplayacağına inanıyoruz” diye konuşuyor. Akbank’ın bu yılın başında hayata geçen projelerinden ilki olan 5N1Kariyer.com, üniversiteden yeni mezun ya da mezun adayı gençlere, Akbank’ı tanıtmayı hedefliyor. İkinci proje ise Akbank Sanat’ın güncel web sitesi Akbanksanat.com’la ilgili. Göllü, “Türkiye’de ilk akla gelen birkaç sanat merkezi arasında yer alan Akbank Sanat, 20’nci yılında yeni web sitesiyle sanatseverler için internette ilklere imza atacak” diyor. Akbank’ın kurumsal iletişim bölüm başkanı Murat Göllü ile 2013 projelerini ve başarılı projelerini konuştuk:

Capital: 5N1Kariyer fikri nasıl doğdu?
- Yılın belli dönemlerde üniversitelerde düzenlenen kariyer günlerindeki katılımın giderek düşmesi, ilgili organizasyonların nasıl daha verimli ve etkili gerçekleşebileceği yönünde insan kaynakları bölümümüzle birlikte yeni yollar aramamıza neden oldu. Kariyer günlerinde genç adaylara ilettiğimiz içeriğin, internette farklı bir platforma taşınması konusuna odaklandık. Bu projeyi hayata geçirirken başlıca hedeflerimiz üniversitelerin son sınıflarında okuyan adaylar ve geleceğin sektör çalışanlarının bankamız hakkında doğru, geniş ve kariyerlerinde destek sağlayacak içeriklere ulaşmalarını sağlamak oldu. 5N1Kariyer, zengin içeriği ve eğlenceli sunumuyla bu amaca hizmet ediyor.~

Capital: Sitede ne gibi bilgiler yer alıyor?
- Sitede Akbank’ın hangi birimlerden oluştuğundan nasıl ve hangi koşullarla başvurulabileceğine kadar birçok standart bilginin yanı sıra alışılmadık bilgiler de yer alıyor. Şu an iş başında olan profesyonellerin kendi ağzından bilgilere ulaşılabilecek özel bir platform, yeniliklerden sadece biri. Aslında sitenin ismi de buradan yola çıktı. Biz bu platformda gençlere Akbank’ın sektörde bir okul olarak eğitici misyonunu vurgulamak için bankacılığın 5 önemli sorusuna, profesyonellerimiz aracılığıyla yanıt veriyor, sitemizle gençlerin kariyer yolcuğuna çıkarken yeterli donanımla yola çıkmalarında bir parça da olsa katkımız olsun istiyoruz. 5n1Kariyer’deki içeriklerin tamamı, yine sosyal medyayla entegre çalışacak şekilde kurgulandı. Hatta özel fırsatlardan yararlanmak isteyen adaylarımız siteye üye olmak istediklerinde, Facebook hesaplarıyla kayıt olabiliyor.

Capital: 5N1Kariyer gençlere ne gibi faydalar sunacak?
- Akbank’ta çalışmanın neler sağlayabileceğine dair güncel bilgileri, ilgili pozisyonun en üst derece yöneticilerinden duymaları ve onlara somlarını yöneltebilmeleri sitenin önemli faydaları arasında yer alıyor. Biz ŞNIKariyer’i yaratırken bir bankada yer alan tüm birimleri tanıtmasının yanı sıra Akbank dünyasını anlatan bir platform yaratmak istedik. Bir bankada başlayacak tüm adayların akima gelen “Acaba nasıl bir iş ortamı olacak? Nelerle karşılaşacağım? Benden neler beklenecek” gibi soruları yanıtlamayı hedefledik.

Capital: Akbank Sanat’ın yeni sitesi ne gibi avantajlar sunuyor?
- Akbank Sanat’ın logosundaki kare ve dikdörtgen formdan yola çıkarak tasarlanan yeni web sitesinde, temel olarak “kolay kullanılabilirlik” ilkesi esas alındı. Sitedeki büyük menü yapısı sayesinde, tüm sayfaların neredeyse tamamına tek bir yerden erişmek mümkün. Akbank Çağdaş Sanat Haritası’nın dijital ortama uyarlanmış bir versiyonun yer aldığı yeni Akbank Sanat sitesi, içerdiği dinamik tasarım öğeleri ve özel efektleriyle Akbank Sanat’ın “yenilikçi” yaklaşımını yansıtıyor. Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Yandex Browser gibi tüm tarayıcılara ve mobil cihazlara uyumlu bir site oldu.

Capital: Sitenin iPhone uygulamasında ne gibi yenilikler var?
- Akbank Sanat etkinliklerinin yanı sıra İstanbul’un sanat haritasını içeren Akbank Çağdaş Sanat Haritası’na da yer veren Akbank Sanat iPhone uygulaması bu alanda bir ilk olacak. iPhone uygulamamızı yayına aldıktan kısa bir süre sonra da Android uygulamamız ile sanatseverlere yepyeni bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz. Gençler gerekse sanatseverler, her iki sitemize de Facebook hesaplarıyla bağlanarak beğendikleri arkadaşlarına fayda sağlayacak içerikleri ve gidecekleri etkinlikleri sosyal medyada paylaşarak duyurabiliyor.~

Sosyal medyada 3 ödül kazandık"
STEVIE AWARDS

Akbank olarak sosyal medyada yaptığımız projelerin yanı sıra kazandığımız ödüllerle de adımızdan söz ettiriyoruz. Bu yıl içinde dijital projelerimizle iş dünyasının en bilinen ödüllerinden biri olan Stevie Awards'ta 3 ödül birden aldık.
ÖDÜLLÜ PROJELER
Bu ödülleri, Türkiye'nin en uzun soluklu festivallerinden biri olan Akbank Caz Festivali kapsamında geçen yıl gerçekleştirdiğimiz Caz Radyosu Projesi (Altın Stevie Ödülü), 21. Akbank Caz Festivali kapsamında düzenlenen "JamZZ" viral video projesi ve Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması (Bronz Stevie Ödülü) ile kazandık.
SAYI ARTACAK
Akbank Kısa Film Festivali için hazırlanan projemiz, "Doğrudan Pazarlama Ödülleri 2012" tarafından ödülü layık görüldü. "Bize Yeter" viral videosu ise İTÜ İşletme Mühendisliği Kulübü tarafından düzenlenen Sosyal Medya Ödülleri tarafından viral reklam kategorisinde ödül aldı. Geçtiğimiz yıl içindeki ödüller konusundaki başarımızı 2013'te de artırarak sürdüreceğimize inanıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz