S-Ticaret dönemi

Rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketler, satış-pazarlama enerjilerinin önemli kısmını sosyal ticarete yoğunlaştırdı

19.02.2016 14:49:070
Paylaş Tweet Paylaş
S-Ticaret dönemi
DÜNYA İLE PARALEL 
E-ticarette aktif Türk şirketlerinin yine dünyadaki trendle paralel olarak sosyal ticaret denemelerine önce Facebook üzerinden başladıkları görülüyor. Daha sonra Twitter, Instagram ve Youtube gibi kanallarla bu yolculuklarına devam etmiş durumdalar. Türkiye’de sosyal ticaretin öncülerinden Boyner Büyük Mağazacılık, bunun tipik örneklerinden. Marka sosyal mecralardan satış deneyimini ilk olarak Facebook üzerinden uygulamaya başladı ve buradaki DPA (dynamic product ads-dinamik ürün reklamları) ile ivmeyi yükseltti. Marka Facebook’un ardından Instagram’ı satış kanalı olarak şubat ayından itibaren kullanmaya başladı. Boyner Büyük Mağazacılık Strateji & İş Geliştirme & E-Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Onur Aydın, “Instagram’daki Like2buy uygulaması aracılığıyla üyelerimizin kombinlere direkt ve kolayca ulaşabilmelerini sağladık. Buradaki iletişimi satıştan çok hizmet odaklı yaptığımızı söyleyebiliriz” diyor. Marka, nisan ayında Twitter satışlarına başladı. Ardından gelen Instagram reklamlarında da aktif rol aldı. Şubat ayında ise Youtube’da Info Card uygulamasını ilk gerçekleştiren reklamveren oldu. Tüketiciler YouTube’da yayınlanan Boyner tanıtım videolarının sağ üst köşesinde yer alan ‘i’ ikonuna tıklayanlar, görüntüdeki ürünlere kolayca ulaşarak satın alıyor. Sosyal ticaretin en iyi satış getirisi olan 7’nci kanal olduğunu belirten Aydın, “Mecraya ne kadar önem verirsek satışı o ölçüde geliştirebiliyoruz. Biz de müşterilerimize her kanaldan ulaşmaya özen gösteren bir şirket olarak, tüm mecralara tek tek büyük önem veriyoruz” diyor.
MARKA DEĞERİ ÖNEMLİ
Hakan Senbir, markaların sosyal ticaret alanındaki varlıklarının marka değerine önemli katkısı olduğu görüşünde. “Gelecekte marka değerleme modellerinde, markanın değerine ‘online varlık’ katkısında sosyal medyanın tetiklediği satışın daha büyük girdi oluşturacağını düşünüyorum” diyen Senbir, sosyal medyadan etkilenerek oluşan satışların, cirosal hacimden çok, markanın elle tutulmaz, soyut varlıkları olarak marka değerine yansıyacağını düşünüyor.. Ayaydın Miroglio Grubu da sosyal ticaretin marka değerine katkısını önemseyen şirketlerden. İpekyol –Machka –Twist Pazarlama Direktörü Azra Zeyrek, “Sosyal ticaretin bize marka bilinirliği açısından oldukça fazla katkısı bulunuyor. Gelişen dijital dünyada markalarımızla yer almak özellikle internet kullanıcıları arasında hem marka değerini hem de müşteri dönüşümlerini artırıyor” diyor. Grup, sosyal ticarete ilk olarak Nisan 2014’te Facebook’ta yayınladığı reklamlarla başladı. İlk 2 ay kampanyalarını sitesinde trafiği artıracak şekilde özelikle yeni müşterileri hedefleyerek gerçekleştirdi. Zeyrek, “Bu kampanyaların meyvelerini aynı yılın sonunda ve özellikle indirim dönemlerinde yüzde 600’lük bir ROI oranıyla aldık” diyor. Marka iletişimi ve kampanyalarının ticari başarısını artırmak için dönemlik olarak Facebook ve Instagram’ı yoğun olarak kullanan şirket, yılın ikinci yarısından itibaren müşterilerine Instagram üzerinden beğendikleri ürünleri satın alma imkanını sağlamaya başladı. Bugün şirketin online mağazasının toplam trafiğinin yüzde 3’ü sosyal medya kanallarından geliyor ve satışların genel ortalamada yüzde 2’si yine sosyal ticaret üzerinden elde ediliyor. Zeyrek, “Firma olarak inandığımız yeni sosyal ağ reklam modellerini denemeye son derece açık davranıyoruz” diye konuşuyor. 
BÜYÜK KATKI SAĞLIYOR 
E-ticaret sitesi GittiGidiyor da sosyal ticaretin bir şirkete katkısının görünen satış rakamlarının ötesinde olduğuna inanıyor... GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar, “GittiGidiyor’da yılın ilk 9 ayında yaklaşık 2 saniyede 1 ürün satıldı ve toplamda 1,7 milyar civarında sayfa görüntülendi” diyor. Kendilerinin başarılı performanslarının arkasındaki itici güçlerden birinin sosyal ticaret olduğunu belirtiyor. Sosyal medyanın çok önemli bir satış kanalı haline geldiğini söyleyen Fedar, “Ölçümleyebildiğimiz satış performansının dışında, sosyal medyadan başlayan işlemin daha sonra web’de de tamamlanabildiğini biliyoruz. Dolayısıyla sosyal medyasatışlarımıza aslında ölçümleyebildiğimizden çok daha büyük katkı sağlıyor” diyor. GittiGidiyor bugün Facebook’un yanı sıra ağırlıklı olarak Instagram’ı satış kanalı olarak kullanıyor. Feda, Instagram’da yaptıkları projeleri şöyle anlatıyor: “Temmuz 2015’te yayına aldığımız Instagram uygulamasıyla GittiGidiyor üyesi olan ve olmayan tüm kullanıcılar GittiGidiyor Instagram hesabında post edilen ürünlerin yorum kısmına ‘hemen al’ ile birlikte kullanıcı adı/e-posta adreslerini yazarak o ürünü GittiGidiyor üzerinden satın alabiliyor. Instagram’da paylaşılan fotoğraflara link bile verilemediği bir dünyada böyle inovatif bir projeyi hayata geçirmek ve kullanıcılarımıza Instagram üzerinden alışveriş imkânı sunmak bizim için çok keyifli oldu.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz