S-Ticaret dönemi

Rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketler, satış-pazarlama enerjilerinin önemli kısmını sosyal ticarete yoğunlaştırdı

19.02.2016 14:49:070
Paylaş Tweet Paylaş
S-Ticaret dönemi
“Sosyal kanalların markaya katkısı görünenin ötesinde”
SERPİL BERKAN / MAVİ PAZARLAMA MÜDÜRÜ
INSTAGRAM’DA BAŞLADIK

Dijital iletişimin öncü markalarından biri olarak, ilk kez şubat ayında Instagram’da alışveriş dönemini başlattık. Mavi stilini Instagram’da etkili biçimde yansıtabilmek, “lifestyle marka” algısını güçlendirmenin ötesinde, şimdi de satışa dönüşü olan bir kanal olarak yönetebilecek olmanın heyecanını yaşıyoruz. Instagram’da alışverişe imkan tanıyan “Like2Buy” uygulamasını kullanıyoruz.
YOUTUBE VİDEOLARI
Facebook ve Twitter ise kullanıcıya en hızlı şekilde ulaşmak için odaklandığımız kanalların başında geliyor. Lifestyle-alışveriş dengesini koruyarak, uygun paylaşımlarımızı mavi.com’da deneyime dönüşen bir yapıda kurguluyoruz. Reklam filmlerimiz de dâhil olmak üzere Youtube’da yayınladığımız videolarda yer alan ürünlerimizi, satın alınabilir hale getirerek kullanıcıları bu ürünlere yönlendiriyoruz.
SNAPCHAT’TE STİL ÖNERİLERİ
Dijital dünyadaki dinamikleri yakından takip ederek uygun olan kanalları iletişimimizin parçası haline getirmeye devam ediyoruz. Bu konuda son olarak Snapchat ile bir adım attık. Snapchat’ten stil önerileri paylaşarak, takipçilerimizi satın almaya teşvik ediyoruz. Snapchat de organik olarak en iyi sonuçları aldığımız kanalların başında yer alıyor.
INSIGHT’LAR ÖNEMLİ
Yoğun ürün ve celebrity iletişimiyle sosyal medyada günde ortalama 3 ya da 4 içerik paylaşıyoruz. Yılda ortalama 1000’e yakın içeriğimiz 1 milyondan fazla like alıyor. Mavi’yi takip edenler de Mavi’yle ilgili yılda ortalama 150 bin içerik yaratarak iletişimimizi destekliyor. Sosyal ticaret kadar sosyal mecradan elde edilen alışveriş insight’larını da önemsiyoruz. “Sosyal kanalların markaya katkısı görünenin ötesinde”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz