Dünyanın önde gelen itibar uzmanlarından Dr. Leslie Gaines-Ross’la konuştuk. Ross, "Gelecekte şirketlerin itibarları CEO’larının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek" diyor.
İtibar yönetimi açısından bir CEO’nun sosyal medyaya katılımının faydaları neler?
- Bence sosyal CEO, şirketini daha insancıl, daha açık, daha şeffaf
gösteriyor. Yöneticiler de bir krizin çıkmasını beklemeksizin bugün
şeffaf olmaları gerektiğini anlamış durumdalar. Bugün takipçilerinizle
bir güven ilişkisi kurarsanız, bir kriz çıktığında üstesinden gelmek
için bu yolu kullanabilirsiniz.
Kurumsal itibarı zedelememek için CEO’ların sosyal medyada hangi tür mesajlar vermeleri gerekir?
- Kuralları önceden belirlemeliler, çünkü meşgul insanlar olduklarından
her mesaja cevap veremeyeceklerdir. Onlara önerim, önce çok basit
şeylerle başlasınlar; örneğin şirketlerinin yeni yatırımları ya da
sosyal hayata katkıları konusundaki haberlerle başlayabilirler.
Peki CEO’lar ve şirketler bugün nasıl bir sosyal strateji izlemeli?
- Bir CEO sosyal medyayı kullanmaya karar verdiğinde önce amacını
düşünmeli. Sonrasında ise belirlediği amaca sadık kalarak devam etmeli.
En iyi elemanları şirketinize mi çekmek istiyorsunuz, müşterilerinizle
etkileşime mi geçmek istiyorsunuz ya da sektörünüzdeki diğer
temsilcilerle iletişim kurmayı mı amaçlıyorsunuz, birini seçip ona
odaklamanız gerekiyor.
Peki sosyal medyaya katılımın şirketler ve CEO’ların itibarı açısından riskleri nelerdir?
- Örneğin, yanlış bir şey söyleyebilirsiniz ve herkes de sizi bunun için
eleştirebilir. Sektörünüzün tabi olduğu kanun ve mevzuatlara uygun
hareket etmeniz gerektiğini bilmeniz lazım. Şirketinizin hisse
değerlerini etkileyebilecek bilgileri açıklamak konusunda dikkatli
olmalısınız.
Eğer bir şirket sosyal medyada itibarına zarar verirse, bunu tamir etmek için ne yapması gerekir?
- Özür dilersiniz, bu çok önemlidir. Örneğin, bir keresinde Blackberry
kullanıcıları 4 gün boyunca telefonlarından e-maillerine ulaşamayınca
çok kızdılar.