Sosyal CEO'nun yeni profili

CEO'lar sosyal medyada da hızlı çıktı...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun yeni profili

DEĞER KATIN
"The Social Media Bible"kitabının yazarı Lon S. Safko da CEO'lar için doğru görünmenin kritik önem taşıdığını belirtiyor: "Kurum sözcüsü olan kişinin kitleyle direkt bağlantıda olması, ulaşılabilir olması gerekli. Çünkü artık insanlar bir kurum veya ajansla değil, bir insanla bağlantıya geçmek istiyor. Müşteriniz orada ise sizin de orada olmanız lazım. Olmamanız, davet edildiğiniz bir partiye gitmemek gibi... Ama verilen her mesaj çok önemli. Yanlış bir mesaj, takipçilerinizi kızdırabilir."

Sosyal CEO'larm 4 özelliği
1.YENİLİKÇİ

Stanton Chase Türkiye Yönetici Ortağı Çağrı Alkaya'ya göre sosyal medyadaki üst yöneticilerin ortak özellikleri şöyle: "Yenilikçi, iletişime açık ve katılımcılar. Sosyal medya onların değişen jenerasyonu anlamalarını, trendleri takip etmelerini, yalnızca müşterilerle değil aynı zamanda hedef kitleyi iyi analiz edebilmelerini sağlıyor."
2.YÜKSEK EGOLU
Pazarlama gurusu Al Ries ise birçoğunun "yüksek egolu" olduğunu düşünüyor ve ekliyor: "Çoğunun egosu çok önde gidiyor. Tanınan biri olma fikrini seviyorlar. Gerçek şu ki birkaç isim dışında CEO'lar toplumda isimleriyle değil şirketleriyle bilinir. Sosyal medya ise onların kişisel imajlarını cilalayabilecekleri bir ortam."
3. DIŞAVURUMCU
Marka danışmanı Hakan Senbir, "Genelde dışavurumcu kişiliklere sahipler. Önemli bir bölümü CEO olarak misyonunu tamamlamış durumda ve toplumun farklı kesimleriyle bütünleşmek istiyor. Varoluş sebeplerini iş alanları dışında da anlamlandırma iç görüsüne sahipler"diyor.
4.PROAKTİF
Egon Zehnder Türkiye Yönetici Ortağı Murat Yeşildere'nin gözlemleri ise şöyle: "İş ve sosyal hayatında aktif olan CEO'lar sosyal medyada da proaktif. Görünürlüğü yüksek olan, STK'larda rol alan, kurumlarını temsil eden CEO'lar sosyal medyada da aktif. Bir de içerik katkısı sınırlı olan ama sosyal medyadan beslenen CEO'lar var."


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz