Sosyal medyada 2016 trendleri

Dijital pazarlama karmaşık bir sektör, fakat değişime ayak uydurabilenler için oldukça heyecan verici…

9.03.2016 16:36:140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada 2016 trendleri
HANGİ UYGULAMALAR GÖZDE?
Dijital Büro (DB) İstanbul Yönetici Ortağı Uğur Şeker, 2016 yılında “satın al” butonu dışında mobil düzleme yönelik yapılacak ve tüketiciyle bağ kurabilecek uygulamaların belirleyici rol oynayacağını söylüyor ve ekliyor: “Bu anlamda Letgo, Getir, Uber, WhatsApp gibi uygulamalar sosyal medyayla daha entegre çalışır bir yola girecek.” Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz ise bu yıl mobildeki mesajlaşma platformlarının önemli iş platformları haline geleceği görüşünde… Alaz, “Dünyada 1,5 milyar WhatsApp ve messenger kullanıcısı bulunuyor. Şimdiye kadar arkadaşlarımızla mesajlaşmak için kullandığımız bu platformlar alışveriş ve marka iletişim mecrasına dönüşüyor” diyor. Yemeksepeti Pazarlama Direktörü Barış Sönmez de 2016’da dijitaldeki en büyük yeniliğin WhatsApp tarafında olacağını düşünüyor. Ona göre WhatsApp kitlesel bir mesajlaşma platformu olmanın ötesine geçti. “Bir şey yaşadığımızda herhangi bir sosyal ağdan önce WhatsApp’ta bir gruba yazıyor, önce onlarla paylaşıyoruz” diyen Sönmez, mesajlaşmaya yarayan kapalı bir yapıdan, sosyal ağa evrilişin oluşmaya başladığını söylüyor. Şirketlerin mutlaka bu alanda olması gerektiğini savunuyor ve “Kullanıcıların istedikleri zaman konuşabilecekleri, ulaşabilecekleri bir konumda olmak bizim de temel amacımız” diye konuşuyor. 
ORGANİK GÖRÜNTÜNLENME YARIŞI 
Yemeksepeti örneğinde görülebileceği gibi ikinci ekran etkisi şirketleri sadece satış kanalı olarak değil içerik ve diyalog kanalı olarak da mobilde sosyal iletişime zorluyor. Örneğin Volkswagen Türkiye, bu ihtiyaçtan yola çıkarak sosyal mecrada Volkswagenseverler ile iletişimde olmasına olanak tanıyan Volkswagenim platformunu, bu yılın ilk çeyreğinde bir mobil app ile genişletiyor. Volkswagenim Mobil Aplikasyonu ile şirket, kullanıcıların mobil cihazları aracılığıyla belki de ilk kez araçlarının içine girecek ve özel içeriklerle onlara ulaşacak. Volkswagen Binek Araç Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş, “Daha kullanıcı odaklı iletişim sayesinde, organik erişimimizi yüzde 10 civarında artırmayı amaçlıyoruz” diyor. Aslında markalar uzun süredir bir hayli düşen organik erişim rakamlarını viral olabilecek içerik işleriyle çözmeye çalışıyor. Erhan Özkantarcı ise markaların brieflerine “virallik” yerine “içtenlik” kelimelerini daha sık yazmalarını tavsiye ediyor ve ekliyor: “Teknolojileri kullanmak marifet olmamalı, insanlara yaşatacağınız deneyimi kurgulamalısınız. Medya satın alabilirsiniz ancak ilgiyi satın alamazsınız, onu hak etmeniz gerekiyor.”
MAVİ’NİN BAŞARISI
Organik erişim konusunda Mavi’nin girişimi başarılı örnekler arasında gösteriliyor. 1,5 yıl önce tüm dijital iletişimini ilovemavi.com altında toplayan şirket, tüketicilerinin kendisi için içerik üretmesini sağlamış durumda. Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, “Tüketiciler Mavi’leriyle olan stillerini profesyonel moda çekimlerini aratmayan fotoğraflarla paylaşmaya başladı. ilovemavi’nin doğasında organik marka sözcülüğü var ve bunların tüm diğer iletişimlere göre üç katı daha etkili olduğunu biliyoruz” diyor. İçerik işine kafa yoran başka markalar da var… Örneğin Morhipo bu yıl halihazırda yapmaya devam ettiği çift taraflı sosyal medya iletişimini daha da güçlendirmek için kullanıcılar tarafından oluşturulmuş içerik (user generated content) projeleri üzerine yoğunlaşacak. LC Waikiki’nin de bu yılki hedefi sosyal kanallarda kullanıcılarla birlikte daha fazla katma değer üretmek. Şirketin stratejik planlama direktörü İbrahim Arıt, “Bu noktada da sosyal medyada kullanıcıya fayda sağlayıcı, bilgilendirici, eğlendirici veya avantaj sağlayıcı içerikler üzerinden iletişim kurmaya ve etkileşim yaratmaya uğraşıyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz