Göklere çıkmak

Etihad yolcu uçaklarının bileşenlerini ilk defa 3D baskı yöntemiyle üretiyor...

1.06.2017 11:46:030
Paylaş Tweet Paylaş
Göklere çıkmak
Bir yolcu uçağının içindeki tüm kabin ekipmanlarının birbirine kusursuzca uyması gerekir. Ancak bugüne kadar Etihad Havayolları’na ait uçaklardaki ekran çerçevelerini, üzerinde çalışmadan genel aksama uydurmak mümkün değildi. Ekran çerçeveleri üzerinde yapılan çeşitli işlemler, Etihad için ekstradan iş yapmak anlamına geliyordu. Uçak parçaları üreticisi Strata’ya kendi teknolojik bilgi birikimiyle destek veren Siemens Orta Doğu, bugün artık bu çerçevelerin 3D baskı teknolojisiyle üretilmesinde danışmanlık üstleniyor. Eklemeli üretim olarak da bilinen bu süreçte parçalar, plastikler, metaller ve diğer malzemelerin olduğu 3D tasarım verileri temelinde (eklemeli olarak) katman katman üretiliyor.

Ekran çerçevesinden çok daha fazlası
Ekran çerçeveleri konusunda Strata ile Siemens iş birliği sadece bir başlangıç. İki şirket, bu alanda birlikte çalışmanın yanı sıra, aynı zamanda uçakların metal dış parçalarının baskısını yapmayı da planlıyor. Burada Siemens’in hedefi, başarılı bir “müşteriyle birlikte yaratma” süreci geliştirmek. Bir diğer ifadeyle Siemens ve Strata bu inovatif pazarda sağlam bir yer edinerek çok daha rekabetçi olmayı hedefliyor. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) gelecekte petrol üretimi ve turizmin yanı sıra üçüncü bir ekonomik dayanak olarak dijital çözümlere daha fazla odaklanmayı planlıyor. Devlet mülkiyetindeki yatırım fonu Mubadala Development Company (Mubadala Gelişim Firması) ile Siemens, BAE’nin bu hedefi doğrultusunda birlikte çalışacaklarına dair bir mutabakat anlaşmasına imza attılar.

Yeni zorluklar
Havacılık sektöründe eklemeli üretimle üretilmiş parçalar satan bir şirkete hizmet sunmak Siemens için bir ilk. Siemens Orta Doğu Endüstriyel Müşteri Hizmetleri’nin başında olan Assem Khalaili, “Ekran çerçevelerinin, montajına başlanmasından önce Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı tarafından (EASA) onaylanması gerekiyor” diyor. “Bizim Siemens’te şu anda böylesi bir sertifikalandırma sürecimiz yok. Ancak neyse ki Mobility işimizdeki deneyimlerimizden faydalanma gibi bir avantajımız var. Raylı sistemlerin parçaları da zaten ekran çerçeveleri için geçerli olan en yüksek koruma sınıfında sertifikalandırılmak zorunda” diyor. Siemens’in Strata ile yaptığı işbirliği,şirketlerin ilgili birimlerinin kendi deneyimlerini paylaşmaya istekli olmasının sonucunda ortaya çıktı. Power Generation Services (Enerji Üretimi Hizmetleri) Siemens’te, doğal gaz türbinlerine yönelik brülör kafalarının 3D baskıyla üretimini yapan ilk birimdi. Bu birimdeki uzmanlar, edindikleri bilgileri bu teknolojiden demiryolu endüstrisine parçalar üretmekte faydalanan Mobility Müşteri Hizmetleri’ne aktarmıştı. Bu iş birliği sayesinde Siemens’in Şirket-içi Eklemeli Üretimin Endüstrileştirilmesi Programı’nın önü açıldı. Böylece ilgili birimler ile Siemens Kurumsal Teknoloji (CT) eklemeli üretimin ilerletilmesi üzerinde birlikte çalışabildi. Strata, Siemens’in bu girişiminin farkına vardığında, Siemens’ten Etihad’ın parçalarının eklemeli üretimle üretimi konusunda yardım istedi. Ekran çerçeveleri ve metalik dış parçalar monte edilmeden ve uçaklarda kullanılmadan önce, Mart ayındaki Orta Doğu Global Üretim ve Endüstrileşme Zirvesi’nde görücüye çıktı. Bu zirvenin ardından eklemeli üretim teknolojisi hızla yükselişe geçecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz