Trafik sıkışıklığına dur diyecek plan

Mega şehrin örnek çabalarını Siemens de çeşitli yenilikçi yollardan destekliyor...

26 EYLÜL, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Trafik sıkışıklığına dur diyecek plan
Bangkok’un dillere destan sıkış tepiş trafiği göz önüne alındığında Tayland’ın başkentinde hastaneye gitmek için yola çıkmış müstakbel annelerin arabalarda doğum yapmaları hiç de alışılmadık bir durum değil. Bir zamanlar kanal olan bu yollarda her gün milyonlarca araba tampon tampona resmen sürünerek yol alıyor. Onlara dizi dizi araçlar arasından yılan gibi kıvrılarak yol alan çek çekler, triportörler ve motosiklet taksiler eşlik ediyor. Karayollarında trafiği azaltmak Eğer toplu taşımacılık olmasaydı bu trafik sistemi şimdiye kadar çoktan tamamen çökmüş olurdu. 11 milyon nüfuslu bu metropolde trafiğe kayıtlı 7 milyon araç var. Oysa 1990’ların başlarında Bankgok sakinlerinin yaklaşık yüzde 80’i otobüsler, arabalar, mopedler veya taksilerle yolculuk yapardı. İşten çıkış ve işe gidiş saatlerinde şehir merkezinde ortalama hız saatte 10 kilometreden azdı. Besbelli ki bir şeylerin yapılması şarttı. Bangkok’ta hiç boş alan olmadığı için burada yeni karayolları inşa etmek seçenek dahilinde değildi. İşte bu yüzden şehir yönetimi bir çözüm olarak yüzünü toplu taşımacılığa dönmek zorunda kaldı. Bununla ilgili projeler sayesinde Bangkok’ta son yıllarda gözle görülür bir iyileşme oldu ve bu olumlu yöndeki gelişmede Siemens büyük rol oynadı. 1994 yılında Bangkoklu kent ve ulaşım planlamacıları Bangkok Toplu Ulaşımı Geliştirme Planı adı altında oldukça kapsamlı bir master plan hazırladı. Bu planının temel bileşenini ise yeni yüzyıla geçmeden önce bir düzineden fazla yeni metro ve hızlı raylı sistemler yaratmak oluşturuyordu. Her ne kadar o günden bu yana bu plan üzerinde çok sayıda değişiklik yapılmış olsa da planın ana yapısı temel olarak korundu. Geçtiğimiz yıllarda Siemens Ulaşım bu planda yer alan ilk üç raylı sistemin tasarımını yaptı ve hayata geçirdi. Şimdi bunlar Bangkok’un ulaştırma altyapısının daha da geliştirilmesi işinin belkemiğini oluşturuyor. Bangkok’un simgesi Bu planın ilk önemli başarısı ise Siemens tarafından 1998 yılında tamamlanan Skytrain Green Line’dı. Bu Skytrain, Bangkok’un sıkışık trafiğinin 12 ila 30 metre üstünden geçen asma yollar üzerinde çalışıyor. Bu tren, trafiğin yoğun olduğu saatlerde her iki dakikada bir kalkıyor. Skytrain her gün 700 binden fazla yolcu taşıyor ve artık Bangkok’un bir simgesi olmuş durumda. Siemens ayrıca Bangkok’un ilk metro hattını da kurdu. Bu şirket, 2001 yılında Blue Line ihalesini kazandı. Bu hat, şehrin kuzeyindeki Chatuchak bölgesiyle güneybatısındaki Pathum Wan bölgesini birbirine bağlayacak şekilde Bangkok’un en önemli ve en sıkışık trafik arterlerinden birinin altından geçen bir 4 Gelecek&Trendler l Temmuz 2016 Kentsel ulaşım yarım daire üstünde çalışıyor. Bangkok, Chao Phraya Nehri boyunca uzanan ve Tayland’ın en büyük ovası olan bir yerde konumlandığından burada yeraltında inşaat yapmak bir hayli hüner istiyordu. İnşaat mühendislerinin özellikle de yağmur mevsimlerinde tünelin içine hiçbir şekilde su sızmamasını garantilemeleri gerekiyordu. Bu metro artık günde 250 binden fazla yolcu taşıyor. Demiryolu tabanlı bu iki toplu ulaşım sistemi zaman içinde genişletildi ve şimdi Bangkok’un şehir merkezinden kuzeye, güneydoğuya ve güneybatısına uzanan ve 52 istasyonda hizmet veren üç hatlı bir sistem haline geldi. Siemens ayrıca 2010 yılında Havalimanı Demiryolu Bağlantısı’nı da tamamladı. Bu hattın klimalı arabaları artık Bangkok’un 28 kilometre dışındaki Suvarnabhumi Havalimanı’na her gün 60 bin yolcuyu götürüp getiriyor. Skytrain, metro ve havalimanı demiryolu bağlantısı birkaç istasyonda çakışıyor. Bu sayede hatlar arasında transfer büyük bir hızla gerçekleştirilebiliyor. Tüm bu projeler sayesinde Bangkok’un sokaklarında ve caddelerindeki trafiğin ortalama hızı gözle görülür bir şekilde artarak saatte 18 kilometreye çıktı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.