“Vodafone gençler için cazip bir şirket”

Vodafone, “genç yetenekleri” çekme, mevcut çalışanlarını geliştirme programları uyguluyor.

1.03.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
“Vodafone gençler için cazip bir şirket”
Vodafone Türkiye’nin ikinci büyük GSM devi. Çok yoğun bir rekabet arenasında hacmini daha fazla büyütmeye odaklanırken, 2 bin 500 kişilik çalışan kadrosuyla hareket ediyor. Her bir çalışanın yüksek kalitede olmasına özen gösteriyor. Bunu yaparken de çeşitli sistemler kullanıyor. Bu sistemler içinde en önem verdiği ise genç yetenekleri şirkete kazandırmayı hedefleyenler. Bu konudaki en aktif sistemleri de “Genç Yetenek” adını taşıyor. Sistemi 2 yıl önce geliştirip devreye soktuklarını belirten Vodafone İnsan Kaynakları ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı Rengin Onay, ilk yıl 2 bin 500 başvuru aldıklarını, bu başvurular içinden 15 kişiyi bünyelerine kattıklarını söylüyor. 2009 yılında da programı uygulayan ve bu kez 7 bin 500 başvuru alan Vodafone’un bu adaylar içinden seçtiği kişi sayısı da 23.
Bu şekilde tam ihtiyaçları olan kişileri belirleyerek nokta atışı yapan Vodafone, bu yıl da programa devam ediyor. Onay, “Sistemimiz olgunlaştığı için ilk kez doğrudan yeni mezun istihdam edeceğiz. Hedefimiz 2010-2011 yılı için 100 yeni üniversite mezunu almak” diyor.
Vodafone’un gençler için çok cazip bir şirket olduğunun da altını çizen Onay, özellikle cazip olduğu noktaları şöyle açıklıyor: “Altyapı açısından muazzam teknolojimiz var. Global olduğumuz için yine sektörde pazarlama gücümüz büyük. Dolayısıyla bizimle çalışacak olanlar için bunların cazip olduğunu düşünüyorum. Diğer cazip taraf ise global bir şirket olmamız. Operasyonlarımızı 31 ülkede sürdürüyoruz. Uluslararası kariyer fırsatlarımız çok zengin. Asya, Avrupa, Ortadoğu, Amerika ve Afrika gibi tüm kıtalarda şirketin operasyonları var.”
Vodafone İnsan Kaynakları ve İdari İşler Genel Müdür Yardımcısı Rengin Onay, Genç Capital’in sorularını yanıtladı.
2008 ve 2009 yıl­la­rı için­de Vo­da­fo­ne ola­rak ye­ni me­zun aday­lar­dan ve 1-5 yıl de­ne­yim­li genç pro­fes­yo­nel­ler­den kaç ki­şi is­tih­dam et­ti­niz? Bu ki­şile­ri is­tih­dam eder­ken ne gi­bi stra­te­ji­ler iz­le­di­niz?
Vodafone Telsim’i 2006 yılında devraldı. Ben de 2007 Nisan ayında işe başladım. Geldiğim dönemde oldukça yoğun bir stajyer alımı vardı. Ancak o dönemde 80 stajyer arkadaşın çok fazla verim alamadıklarını gördüm. Bunu nasıl daha etkili bir hale getirebiliriz diye düşündükten sonra, 2008 yılında “Genç Yetenek” programını hayata geçirdik. Buradaki amacımız üniversitelerin 3’üncü sınıflarında okuyan öğrencileri kendimize çekmekti.
Ne­den üni­ver­si­te­le­rin 3’ün­cü sınıf­la­rın­da oku­yan genç­le­re odak­lan­dınız?
Deneyimli işgücüne ihtiyacımız var. Şirketimizin operasyonları çok hızlı gidiyor. Çünkü, 7/24 ve 365 gün memnun etmemiz gereken milyonlarca abonemiz var. Dolayısıyla bu diğer sektörlerden çok daha farklı bir alan.
Bu nedenle bu hızın içinde ayrıca alıp yetiştirmek, hele bir şirketi satın almış global bir şirket açısından o kadar mümkün değil. Hem transformasyon gerçekleştirmek hem günlük operasyonları yürütmek hem de iş deneyimi olmamış kişileri alıp sistemin içine sokmak o kadar ideal bir şey değildi.
O zaman 3’üncü sınıftan öğrencileri alalım, kendi bünyemizde yetiştirelim ve bir yıl sonra mezun olduklarında iş deneyimini kazanmış olacaklardır diye düşündük. 2008 yılında 2 bin 500 başvuru aldık.
Pe­ki han­gi kri­ter­le­re da­ya­na­rak bu baş­vu­ru­lar de­ğer­len­di­ril­di ve kaç ki­şi Vo­da­fo­ne bün­ye­si­ne da­hil edil­di?
Önce CV üzerinde, sonra telefon ve yüz yüze mülakatlarda eleme yaptık. Ardından bir değerlendirme merkezi kurduk. Burada data çalışmaları, çeşitli sunumlar gerçekleştiriliyor. Dolayısıyla 2 bin 500 başvuruyu 15 kişiye indirdik. Bu arkadaşları ticari fonksiyonumuza aldık. Hepsinin daha başlamadan hangi projelerde çalışacakları belliydi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz