Punk pazarlama

Bir şeyleri satan ve onları satın alanlar arasındaki ilişkideki sismik değişime kuralsız ve nüfuz edici bir bakış ortaya koyuluyor.

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Punk pazarlama

Madde 3: Güçlü bir duruş edinin. Herkes için her şey olmaya çalışmak, kaçınılmaz olarak herkes için hiçbir şey olmakla sonuçlanır.
Madde 4: Tüketici şakşakçısı olmayın. Müşteriler önemlidir, ama mutlaka her şey demek değillerdir.
Madde 5: Kontrolden vazgeçin. Artık müşteriler markaları kontrol ediyor; bu kadar. Akıllı pazarlamacılar, bunu kabul eder ve bu güçlü gerçekle kavga etmek yerine onu bağrına basar.
Madde 6: Kendinizi gösterin. Marka ve tüketici arasında güvene dayalı bir ilişki, tıpkı iki insan arasında olduğu gibi dürüstlük üzerine kurulur.
Madde 7: Düşman edinin. Bütün markalar, kendilerini başka bir alternatife göre konumlandırmak zorundadır. Mantıksız gelebilir, ama düşman sahibi olmak bir marka için iyidir.
Madde 8: Fazlasını istemelerini sağlayın. Bütün varınızı yoğunuzu bir anda ortaya koymanın baştan çıkarıcılığından kaçının ya da ustaların dediği gibi bildiğiniz her şeyi öğretmeyin. Onlara, bildikleri her şeyi siz öğretin.
Madde 9: Rekabetin ötesinde düşünün. Diğerlerinden daha akıllıca düşünün. Çabuk paranın cazibesine kapılmayın ve su gibi para harcamayın. Ahmak altınının tanımı budur.
Madde 10: Teknolojinin sizi ayartmasına izin vermeyin. Medya artık mesaj değildir. Mesaj, mesajdır ve kendisidir.
Madde 11: Kim olduğunuzu bilin. Neyde iyi olduğunuzu bilmezseniz, kesinlikle olmadığınız bir şey olmaya çalışırsınız.
Madde 12: Pazarlama saçmalıklarına son. Esas noktayı anlayın. Bunu açık ve basitçe ifade edin. Einstein şöyle dedi (bunun pazarlamacılar için söylendiğine inanıyoruz): “Bir şey mümkün olduğu kadar basit yapılmalıdır, daha fazla değil.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz