Ev tüketimi azalıyor

Türkiye'de margarin ve endüstriyel yağlar pazarının büyüklüğü 2 milyar dolara ulaştı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Ev tüketimi azalıyor
Margarin
BÜYÜME SINIRLI
Ancak buna rağmen sektörde yüzler gülmüyor. Ev tüketimine yönelik üretilen sofralık ve yemeklik margarin tüketimi azalıyor. Artışın yaşandığı tek alan ise ev dışı ürünlerin imalatında kullanılan endüstriyel margarinler. Bu kategori son 10 yılda yemek alışkanlığının ev dışına kaymasıyla yüzde 100'ün üzerinde büyüdü. Buna karşın son 10 yılda sofralık margarin tüketimi yüzde 15,5, yemeklik margarin tüketimi ise yüzde 48 azaldı.

TANITIM ARTACAK

Sektörün en önemli sorununu margarin tüketimine yönelik önyargılar oluşturuyor. Sektör temsilcilerine göre margarin tüketimiyle ilgili yanlış algılar pazarın gelişimini negatif yönde etkiliyor. Buna karşın sektör temsilcilerinin en önemli hedefi bilimsel ve somut verilerle margarin, beslenme ve insan sağlığı ilişkisi konusunda tüketicileri bilinçlendirmek. Toplumda oluşan önyargıları değiştirmek için önümüzdeki dönemde büyük reklam ve tanıtım yatırımı planlanıyor.

YÜZDE 5 BÜYÜYECEK

Büyüme öngörüleri yüksek değil. Firmaların değişik margarinler geliştirip pazara sunmasıyla büyümenin yüzde 3 ila 5 bandında gerçekleşmesi hedefleniyor. Tanıtıma ağırlık vereceklerini söyleyen Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Yurdagül, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Öncelikli hedefimiz trans yağların kullanılmadığı modern margarinleri tanıtmak. Bunun için yoğun olarak çalışmaya devam edeceğiz."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz