"Genişleme sürecek"

Hazırgiyim sektörü, iç pazarda 2013 yılının ilkyarısında hareketli, ikinci yarısında ise beklentilerin altında bir gelişme gösterdi. Yılın ilk 11 ayında sanayi üretimindeki artış ise yüzde 2,5 oldu.

2 MAYIS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Genişleme sürecek
(Hazır giyim)


2013 YILI İYİ GEÇTİ

Hazırgiyim sektörü, iç pazarda 2013 yılının ilkyarısında hareketli, ikinci yarısında ise beklentilerin altında bir gelişme gösterdi. Yılın ilk 11 ayında sanayi üretimindeki artış ise yüzde 2,5 oldu. Dünyanın en önemli 5 hazır giyim üreticisinden biri olan Türkiye, 2013'ü ihracat açısından olumlu geçirdi.

2009 yılında 12,9 milyar dolar, 2010'da ise 14,6 milyar dolar olan hazırgiyim ihracatı 2011 ve 2012 yıllarında ise 16,2 ve 16,1 milyar dolarda kaldı, ihracat 2013'te yüzde 8 artarak 17,4 milyar dolara yükseldi.

AB PAZARI UMUDU
Kendi içinde yaşadığı dönüşüm, hızlı ve kaliteli üretimle tasarım ve moda yeteneğinin önemli ölçüde artması, Türk markalarının gelişimi, hazırgiyim moda perakendesinde bölgesel bir merkez haline gelinmesi ve yeni yatırım teşvikleri hazır giyim sektörünün önemli artıları arasında.

Eksileri ise en önemli girdisi olan kumaşlar üzerine uygulanan korunma önemleri... Hazır giyim sektörünün 2014 yılında odaklanacağı en önemli konu ise artan döviz kurlarının katkısı ve AB pazarındaki iyileşmeyle birlikte ihracat olacak.

BÜYÜME BEKLENİYOR
Hazır giyim sektörü, Türk Lirasında yeniden bir değerlenme olmaz ise ihracat artışının hızlanarak devam etmesini öngörüyor, Sektör, 2014 yılında ihracatta yüzde 9, iç pazarda ise yüzde 8 civarında bir büyüme bekliyor.

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Cem Negrin, "Yüksek ve kaliteli üretim kapasitesine sahip Türk hazır giyim sektörü,dünyanın en rekabetçi birkaç hazırgiyim üreticisinden biri olmaya devam edecek, Türk markaları dış pazarlarda genişlemesini sürdürecek” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz