"Hedef birincilik"

Sektörün en önemli avantajı, ihracatının artıyor olması.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hedef birincilik
Kimya
REKOR İHRACAT
Dünyada kimya sektörünün büyüklüğü 4 trilyon dolar. Türkiye'nin payı ise yüzde 0,5 seviyesinde. Sektörün en önemli avantajı, ihracatının artıyor olması. Otomotivden sanayiye, deterjandan tekstile kadar birçok farklı alana girdi sağlayan sektörün ihracatı, 2011 'de yüzde 30'luk artışla 16,5 milyar dolar seviyesine yükseldi. 2012'de ihracattaki artış hız kesse de büyümeye devam etti. İhracat pazarlarının çeşitlendirilmesiyle 2012 sonunda sektörün ihracatı, tarihinde ilk kez 18 milyar dolar seviyesine yükselerek rekor kırdı. İhracatta en yüksek büyüme yüzde 29,86'yla eczacılık ürünlerinde oldu.

TÜKETİM ARTIYOR

Artan refah seviyesi de sektörün artıları arasında. Bu durum başta deterjan ve kozmetik olmak üzere tüketim kimyasallarının tüketimini artırıyor. Sektöre yabancı sermaye girişinin hızlanması, AR-GE ve inovasyona daha çok önem verilmesi de diğer artılar arasında. En büyük sorunların başında ise ithalatın ihracattan daha fazla artması bulunuyor. Yüzde 80'lere varan ithalat, önemli cari açık sorunu yaratıyor. İthal oranı yüksek ara malların stratejik yatırım kapsamına alınması isteniyor. Kozmetik ürünleri için "Turkish Cosmetics” markası da gündemde. Bu şekilde hedef, Ortadoğu ve Güney Amerika'da etkinliği artırmak.

STRATEJİK HEDEF

2013'te sektörün ihracat hedefi, 20 milyar dolar. Buna göre ihracatta 2012'ye göre bu yıl yüzde 11,1 artış bekleniyor. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, pazarı şöyle yorumluyor: "Türkiye'nin kimya ihracatında katma değerli ürünlere odaklanması lazım. Şu anda en fazla ihracat yapan ikinci sektörüz. Hedefimiz, otomotiv sektörünü geçerek en fazla ihracat yapan birinci sektör olmak.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz