Hedef çin pazarı

Türkiye makine halısında yüzde 9,5'lik payıyla Belçika, Çin ve Hollanda'nın ardından dünyanın en büyük 4'üncü tedarikçisi

1 ŞUBAT, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Hedef çin pazarı
Halı
DÜNYADA 4'ÜNCÜ
El dokuma halı pazarında ise 5'inci. 2007'de ilk kez ihracatta 1 milyar dolar barajını aşan sektör, 2009 krizinde küçüldüyse de son 2 yılda çok hızlı toparlandı ve önemli başarılara imza attı. 2009'da yüzde 7,2 oranında gerileyen ihracat, 2010'da yüzde 18'in üzerinde artarak 1,3 milyar dolar oldu. Geçen yıl da başarılı stratejilerle ihracat yüzde 23 artarak 1,6 milyar dolara ulaştı.

RAKİP BELÇİKA
Halı ihracatında Türkiye'nin en büyük rakibi Belçika. Türk şirketleri, Belçikalı markaların Gaziantep'te fason halı üretirmesinin sektörünün gelişimini ve mar-kalaşmasını engellediğini düşünüyor. Ayrıca el dokuması halıların ithalatındaki çeşitli engeller, sektörün halı tamirindeki potansiyelini değerlendirememesine yol açıyor. Bununla birlikte Türkiye'nin halı üretim maliyetleri rakipleriyle karşılaştırıldığında oldukça yüksek. Sektördeki bütün yatırımlar kişiye özel tasarımlı, katma değeri yüksek halılar üzerine yapılıyor.

ALTERNATİF PAZARLAR
Yeni pazarlar bulmaya ve markalaşmaya odaklanan sektörün en önemli hedefi, Çin pazarı. Dünyanın ikinci büyük ekonomisi haline gelen Çin'in halıcıların hedefi haline geldiğini söyleyen istanbul Halı ihracatçıları Birliği (İHİB) Başkanı ibrahim Yılmaz, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Son dönemde halı sektöründe tasarım odaklı çalışmaların hız-lanması,Çin dahil alternatif pazarlara yönelik girişimlerimiz ihracatımızı daha da artıracak. 2012 yılında sektörümüzün ihracatı yüzde 20'nin üzerinde bir artışla 2 milyar dolara yükselecek."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz