"İç pazara odaklanıyor"

14 Kuru meyve sektöründe 2008-2012 döneminde, ihracatçı firma sayısı 707'den 930'a yükseldi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İç pazara odaklanıyor
Kuru Meyve
DÜNYA PAYI YÜZDE
Diğer yandan sektörün ihracatının üretim bazında yüzde 84'ünü, değer bazında ise yüzde 74'ünü oluşturan çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirin sezonluk rekolte miktarları sırasıyla ortalama 260 bin ton, 130 bin ton ve 56 bin ton oldu. Bu üç ana üründe Türkiye üretim ve dış ticaret açısından dünyada birinci, ayrıca 10 milyar dolar civarındaki dünya kuru meyve dış ticaretinin yüzde 14'üne sahip durumda.

İÇ TÜKETİM AZ
İç piyasada kuru meyve tüketimi düşük. İngiltere gibi üretici olmayan çoğu AB ülkesinde yıllık kişi başına kuru meyve tüketimi yüzlerce gram olmasına rağmen, Türkiye gibi bir üretici ülkede kuru kayısı tüketimi 15-20 bin ton, çekirdeksiz kuru üzüm doğrudan tüketimi 20-25 bin ton, kuru incir tüketimi ise 6-7 bin ton düzeyinde. Sektör iç tüketimi artırmak için okullarda her hafta birer küçük paket kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir ve antep fıstığı dağıtılması yönündeki önerisini ilgili Bakanlıklara iletti.

TALEP NASIL?
Başta Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu ülkeleri olmak üzere, tüm dünyadan daha fazla miktarda ve türde kuru meyve talep ediliyor. Bu çerçevede, sektör bir yandan iç pazarda üretim ve tüketimi artırırken, bir yandan da hedef pazarlara yönelik tanıtım ve pazarlama çalışmalarına hız vermeyi planlıyor. Türkiye Kuru Meyve ihracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Eli Al-haral, ”2018 yılına ait ihracat hedefimizi 2,5 milyar doların üzeri, 2023 yılına ihracat hedefimizi ise 4 milyar dolar olarak belirledik” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz