DÜNYADA İLK 3'TE İç giyim ihracatı 1,2 milyarı, pazarın toplam büyüklüğü ise 2,5 milyar doları geçti. 2009'a göre 2010'da pazardaki en önemli gelişme ihracattaki düşüşün durması ve pazarın tekrar yükselişe geçmesi oldu. 2009'a göre 2010'da iç pazarda yüzde 15, ihracatta ise yüzde 20 artış yaşandı. Bu yıl da döviz kurlarındaki artışın ihracatı artırması bekleniyor. Ancak ithalat yapanları zorlu günler bekliyor. Kurlardaki artış maliyetleri artıracağından zaten düşük olan iç tüketimi olumsuz etkileyecek.
MAĞAZALAŞMA ARTACAK Sektörün en önemli artısı ihracattaki stratejik üstünlüğü. Avrupa'nın butik lüks ürün talebine hızlı cevap verebilen sektör, Ortadoğu'da da başarılı oldu. Sektörün en önemli öncelikleri ise ABD ve Japonya pazarlarına yapılan ihracat ile iç tüketimi artırmak. AB'ye yapılan iç giyim ihracatını artırmak için yurtdışında zincir mağazalar açılması planlanıyor. Amerika pazarında ise büyük toplantıcılarla anlaşıp mağazalar zincirinde yer almak için çalışılıyor.
1,4 MİLYAR DOLAR Dünyanın en büyük iç giyim ithalatçısı olan Japonya pazarına açılmak sektörün en önemli planları arasında. Bu yıl sonunda ihracatın yüzde 20 artacağı ve 1,4 milyar dolar seviyesine geleceği öngörülüyor. Mozaik Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Ralfi Akkohen, sektörün geleceğini şöyle değerlendiriyor: "Bu yıl iç pazarın 3 milyar, ihracatın ise 1,4 milyar doları yakalayacağını öngörüyoruz. 2012'de ise perakende ve ihracat satışlarında artış, iç piyasa tüketiminde gözle görülür bir durağanlık bekliyoruz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?