İhracata atak bekleniyor

Yat sektörü, 2013 yılında bir önceki yıla göre yüzde 9,6 büyüyerek 250 milyon 619 bin dolar ihracat rakamına ulaştı.

1 HAZİRAN, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
İhracata atak bekleniyor
(Yat)
SIRTINI İHRACATA DAYIYOR

Türk yat inşaatı, esas olarak ihracat ağırlıklı bir sektör. Seri üretim aile tekneleri dünyada pazarın büyük bölümünü oluşturmasına rağmen Türkiye bu segmentte rekabetçi olamadığı için mega yat segmentine odaklanıyor. Mega yatlar ise sayısal olarak az ve global kullanıcıları olan ürünler.

Dolayısıyla sektörün toplam cirosu ve üretim kapasitesi, her yıl için ihracat cirosunun iki katından az. Yat sektörü, 2013 yılında bir önceki yıla göre yüzde 9,6 büyüyerek 250 milyon 619 bin dolar ihracat rakamına ulaştı.

DÜŞÜK MALİYET AVANTAJI

En çok yat ihracatı yapan ülkeler arasında ilk 10'daki yerini koruyan Türkiye yat sektörü, özellikle mega yat üretiminde dünyanın en büyük 3'üncü ülkesi konumunda. Türk yat sektörünün yüksek kaliteli yatları rakip ülkelere nazaran daha düşük fiyatlarla üretecek teknik altyapı ve işgücüne sahip oluşu en önemli avantajı olarak gözüküyor.

Sektör, global rekabette güçlenmek için orijinal Türk tasarımları, yenilenebilir enerji uygulamalı çevreci projeler, finansman ve marina yatırımlarına odaklanıyor.

HEDEFTE NE VAR?
2008 sonrası yaşanan global kriz, sektörün konusu olan lüks tüketimi doğrudan etkilese de Türkiye yat sektörü, ihracat rakamlarını belli bir seviyede korumayı başardı. 2013 yılında tekrar ayağa kalkmaya başlayan sektör, 2014 yılı sonunda 400 milyon dolarlık ihracat hedefi belirledi.

Gemi ve Yat ihracatçıları Birliği (GYİB) Başkanı Başaran Bayrak, "Global finansal kriz etkisiyle gerileme yaşayan yat sektörü, yükseliş trendini tekrar yakaladı. ihracat hedefine yönelik çalışmalarımızla yükseliş devam edecek” diye değerlendiriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz