"İhracatla büyümek istiyor"

Sürekli gelişen PVC sektörü, ihracatını son 5 yılda miktar bazında yüzde 56,5, değer bazında ise yüzde 50,8 civarında artırdı.

19 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
İhracatla büyümek istiyor
AVRUPA BİRİNCİSİ
2013 yılında ise ihracatını 2012'ye göre yüzde 24 civarında yükselterek 1 milyar 140 milyon dolar ihracat geliri elde etti. Sektör miktar bazında da ihracatını 2012'ye göre yüzde 26 artırarak 468 bin tona ulaştı. Türkiye, PVC kapı ve pencere profilleri üretim kapasitesiyle Avrupa'da ilk sırada yer alıyor. Dünya sıralamasına bakıldığında ise Türkiye'nin Rusya'dan sonra ikinci sırada olduğu görülüyor.

İTHALATA BAĞIMLI
PVC sektörünün en önemli sorunu, hammaddede yaşadığı ithalata bağımlılık olarak sayılabilir. Son dönemde bu konuda olumlu gelişmeler yaşansa da hammaddede yeni yatırımlar bekleniyor. Sektör, üretim maliyetlerini artıran pahalı enerji kullanımı konusunda da yeni düzenlemelere ihtiyaç duyuyor. Geri dönüşüm de sektörün en önemli gündem maddeleri arasında. Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PA-GEV), üreticileri üretimin her aşamasında çevre faktörü hakkında bilgilendiriyor.

İHRACAT TAM GAZ
Sektör, 2014 sonunda miktar bazında 420 bin ton, değer bazında ise 1 milyar 52 milyon dolar ihracat hedefliyor. 2018 yılında ise ortalama yüzde 25-30 civarında bir büyüme öngörülüyor. Önümüzdeki 5 yıllık süreçte en önemli hedefin ihracatta yakalanan başarı grafiğini daha da yukarı çıkarmak olduğunu söyleyen PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu, "5 yıl sonrası için hedefimizi, miktar bazında yaklaşık 550 bin ton ve değer bazında 1 milyar 250 milyon dolar ihracata ulaşmak olarak şimdiden belirtebilirim" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz