"Kümeleşmeye odaklanacak"

Türkiye, hazır giyimde dünyanın 6'ncı büyük ihracatçısı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kümeleşmeye odaklanacak
Hazır giyim
İHRACAT DEĞİŞMEDİ
Avrupa'da ise Çin'den sonra ikinci büyük tedarikçi durumunda. Dünya hazır giyim ihracatından yüzde 3,6 pay alıyor. Sektörün cirosu ise geçen yıl 2011 'e göre yüzde 6 büyüyerek 48 milyar TL'yi yakaladı. Ancak ihracattaki büyüme, AB'de yaşanan ekonomik daralmadan dolayı değişmedi. 2011 'de 16,2 milyar dolar olan sektörün ihracatı, 2012'deaynı kaldı. 2012'de Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı 16,1 milyar dolar oldu.

AB SIKINTISI
Sektörün en önemli sorunu, artan maliyetler ve kârlılıkta yaşanan gerileme. Sektör katma değerli ürünlere, daha pahalı ürün segmentlerine odaklandı. Hızlı teslimat becerisi, AB'de rekabetçiliği sürdürmesini sağladı. Ancak hala AB'ye yapılan ihracatta büyük siparişler etkili oluyor, AB'li firmalar, küçük siparişlerini Çin yerine Türkiye'den karşılıyor. Döviz kurunda yaşanan dalgalanmalar da ihracatçıları olumsuz etkiliyor. Buna karşın hazır giyim ihracatçıları 6'ncı bölgedeki organize sanayi bölgelerinde kümeleme stratejisiyle ortak üretim havzası kurmak için çalışıyor.

HEDEFTE NEVAR?
2013'te iç pazarda yüzde 10, ihracatta ise yüzde 5 seviyesinde büyüme öngörülüyor. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Son 10 yılda sektörümüz, katma değerli ürünlere odaklanarak moda ve marka yarattı. Organizasyon gücünü keşfetti ve bunu ihracata yönelterek rekabetçi yapısını arttırdı, 2018'e kadar ihracatımızı 30 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz