"Lokal ürünler pazarı büyüttü"

Dünya hazır çorba pazarının büyüklüğü 1,3 milyar Euro.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Lokal ürünler pazarı büyüttü

(Hazır çorba)

13 MİLYON HANE
Türk tüketicisi hazır çorba kültürüyle henüz tanışsa da bu alışkanlık her geçen yıl daha da yerleşiyor ve pazarın büyümesi istikrarlı biçimde devam ediyor, Rakamlar Türkiye'deki 18 milyon hanenin 13 milyonunun hazır çorba içtiğini gösteriyor, 180 milyon TL tutarındaki pazarın en büyük oyuncusu ise yüzde 73'lük pazar payı ile Knorr, Unile-ver'in verilerine göre Türkiye'de içilen her 10 hazır çorbadan 6'sı Knorr marka,

ÇALIŞAN KADINLAR
Özellikle son dönemde hazır çorba satışlarında en büyük artış ise yöresel çorba segmentinde yaşanıyor, 2010'da yöresel çorba segmenti yüzde 50 büyürken pazarın yıllık büyümesi değişmedi ve yüzde 5-6 aralığında kaldı, Satılan her 5 hazır çorbadan biri yöresel oldu, Özellikle çalışan kadın nüfusunun artmasıyla hazır gıda tüketimine olan talebin yüksekliği pazarın en önemli avantajları arasında, Çalışan kadınların yanı sıra yalnız yaşayanlar ve öğrenciler de sektörü büyütmeye devam ediyor,

DEĞİŞİKLİK YOK
Sektörün 2011 sonunda da yüzde 5-6 arasındaki büyümesini sürdürmesi bekleniyor, Bu büyüme gerçekleşirse pazarın cirosu 180 milyon TL'den 190 milyon TL'ye yükselecek, Özellikle Ramazan aylarında hazır çorba satışlarının arttığını söyleyen Unilever Türkiye Gıdadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, sektörle ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor: "Sektörde en büyük gelişme gösteren alan yöresel çorbalar, Pazarda lokal, yerel ürünlere büyük ilgi var, Bu trendin önümüzdeki dönem de devam etmesini bekliyoruz,"

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz