Ambalaj PAZAR BÜYÜDÜ
Üretimin artması, AB uyum süreci, çevre ve sağlık koşullarına uygunlukla birlikte sektör 2009 hariç her yıl çift haneli büyüdü. 2009'da yüzde 5 küçülmesine karşın 2010'da baz etkisiyle yüzde 36 büyüyen sektörün cirosu geçen yıl, 9 milyar dolara yükseldi. ihracatta ise artış daha fazla oldu. Sektörün ihracatı yüzde 26 oranında artarak 2,9 milyar dolara ulaştı. Pazarda en hızlı büyüme, yurtdışındaki gibi plastik ambalajlarda oldu. Bu alanda yeni malzemelerin gelişmesiyle birlikte plastik ambalaj üretimi bin 838 tona yükseldi.
AB'NİN GERİSİNDE
100 bine yakın çalışan ve 2 bin 850 şirketin olduğu pazarda ilk 5 şirketin pazar payı yüzde 50 seviyesinde. Bu da pazarda büyük oyuncuların hakimiyetlerini koruduğunu gösteriyor. Enerji maliyetleri, petrole bağlı hammadde fiyatlarındaki istikrarsızlık, ithalat da diğer sorunlar arasında. Ancak organize perakendenin gelişmesi, üretimin artması, AB uyum yönetmelikleri büyümede önemli rol oynuyor. Türkiye'de kişi başına düşen ambalaj tüketiminin AB'nin gerisinde kalması da sektörün en önemli avantajları arasında.
POZİTİF GELİŞME
2012'de sektörün yüzde 17 büyümesi bekleniyor. 2023 hedefi ise ciroyu 30 milyar dolara, ihracatı ise 10 milyar dolara yükseltmek. Ambalaj Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Korkut, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Düne kadar hiç ambalaj kullanılmayan pek çok alanda ambalaj kullanımı artıyor. Ayrıca ithal ürünlerin yerli imalatlarla ikamesi ambalaj sektörünün yeni taleplerle büyümesine yol açıyor. Tüm bunlar sektör olarak potansiyelimizi artırıyor."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?