"Pusulası tüketici trendleri"

Temizlik ürünleri sektörü başta Rusya, Ukrayna, Bulgaristan, Cezayir, Libya, Irak, İran ve diğer Ortadoğu ülkeleri olmak üzere birçok ülkeye 2013 yılı itibarıyla toplam 202,7 milyon Euro değerinde 240 bin ton temizlik ürünü ihraç ederek ülke ekonomisine de önemli katkı sağladı.

30 TEMMUZ, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Pusulası tüketici trendleri

(Temizlik ürünü)
2013’Ü İYİ GEÇİRDİ

Temizlik ürünleri sektörü, gelişen teknoloji ve yaşam standartlarının yükselmesine bağlı olarak bireylerin sektör ürünlerine yönelik tercihlerinin çeşitlenmesi nedeniyle ivme kazandı. Sektör 2013 yılında, yaklaşık yüzde 10 oranında büyüdü.

Temizlik ürünleri sektörü başta Rusya, Ukrayna, Bulgaristan, Cezayir, Libya, Irak, İran ve diğer Ortadoğu ülkeleri olmak üzere birçok ülkeye 2013 yılı itibarıyla toplam 202,7 milyon Euro değerinde 240 bin ton temizlik ürünü ihraç ederek ülke ekonomisine de önemli katkı sağladı.

KAÇAKLA MÜCADELE
Kaçak ve sahte ürünler, sektörün en önemli sorunlarının başında geliyor. Sahte ürünlerle mücadele yasal boşluklar ve denetimi gerçekleştirebilecek nitelikli eleman yetersizliği nedeniyle yeterince güçlü yapılamıyor. Marka Koruma Gru-bu'nun raporuna göre temizlik ürünleri sektöründe kaçak ve sahte oranı yüzde 12'lerde seyrediyor.

Sahte ve taklit ürünler hem ülke ekonomisini olumsuz yönde etkilediği hem de tüketici sağlığını tehdit ettiği için sektör, önümüzdeki dönemde bu konuya odaklanmayı planlıyor.

AR-GE’YE ODAKLANACAK
Temizlik ürünleri sektörü, 2014 yılında yüzde 8-10 arası bir büyüme ve yüzde 9'luk bir ihracat artışı öngörüyor. Sektör, önümüzdeki dönemde toplumsal yaşamdaki gelişmelere paralel yeni tüketici eğilimlerini izleyecek ve bu doğrultuda stratejisini oluşturacak. Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği (KTSD) Başkanı Ahmet Pura, "Bu süreçte sektörümüzün gelişimine ve AR-GE potansiyeline odaklanacağız” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz