KÂR AZALDI
Açıkhava reklamcılığı, 2012 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüdü. Ancak
büyümeye rağmen artan rekabet yüzünden kârlılık oranlarında azalma
gözlendi. Sektörün genel reklamcılık faaliyetleri içindeki ciro payının
yüzde 7,5 dolaylarında olduğu tahmin ediliyor.
Cirosal bazda
bakıldığında dünya liderliği ABD ve Avrupa ülkelerinde bulunan sektörde
Türkiye, Meksika, Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan gibi en yüksek üretim
kapasitesine sahip ülkeler arasında yer alıyor.
ACIMASIZ REKABET
Yenilikleri en çabuk tatbik eden, hızlıca büyüyen bir segmentte yer
alması ve şirketlerin reklam bütçelerindeki açıkhavanın payının her yıl
artması, sektörün en önemli artıları arasında. Acımasız rekabet
koşulları ise sektörü zorluyor.
Sektöre giriş eşiğinin mali açıdan
nispeten düşük olması, neredeyse her gün birçok yeni şirketin
kurulmasına yol açıyor. Döner sermaye azlığı, bazı sektörlere ait reklam
yasağı uygulamaları, yetişmiş eleman eksikliği ve rekabetin sadece
fiyata dayalı olması algısı ise sektörün diğer önemli eksileri.
İKİ ÖNEMLİ KONU
Açıkhava reklamcılığı, 2013 yılında cirosunu yüzde 11 civarında
artırmayı hedefliyor. Sektör önümüzdeki 5 yıl içinde uluslararası
çerçevede standartların belirlenmesi ve eğitim kurumlarıyla işbirliği
kurarak kalifiye eleman sağlanması konularında çalışacak.
Açıkhava
Reklamcıları Derneği'nden (ARED) yapılan açıklamada, "Coğrafi konumumuz
itibarıyla bölgesel üretim üssü olmamamız için bir sebep yok. Ayrıca
katma değerli ürün ve hizmet yapıları geliştirip dünyaya açılabiliriz"
deniyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?