Asansör KRİZ ÖNCESİNE DÖNDÜ Asansör alanında faaliyet gösteren bin 500'ün üzerinde irili ufaklı şirket var. Ancak en büyük 5 şirket, sektörde aslan payını alıyor. Sektör büyüklüğü, yıllara göre değişmekle birlikte olağan yıllarda 500 milyon Euro seviyesinde. 2004'ten itibaren büyüme trendine giren sektör, 2008'de konut yatırımlarının durmasıyla yüzde 20 küçüldü. 2010'da ise yeni konut projeleri ve AVM yatırımlarıyla yeniden ayağa kalktı. Yüzde 25 büyüyen sektörün ihracatı ise 77 milyon Euro'ya ulaştı.
ÜRETİM AVANTAJI Türkiye'deki mevcut asansör stokunun çoğunluğunun emniyetsiz olduğu biliniyor. Nitelikli konut ve dolayısıyla emniyetli asansöre olan talebin artması sektörün en önemli artıları. Asansör üretiminin Avrupa'dan doğuya kayması da sektörün potansiyelini artırıyor. Üretimin Türkiye'de desteklenmesiyle bu alanda Türkiye'nin bölgesel güç olma fırsatı da var. Ancak sektörde çok sayıda şirketin faaliyet göstermesi, denetimsizlik, merdiven altı kalitesiz üretim en önemli sorunlar arasında.
YÜZDE 20 BÜYÜME 2012'de de bir önceki yıl yüzde 20 olarak gerçekleşen büyümenin sürmesi bekleniyor. Ancak bunun için sektörün bir an önce konsolide olması gerekiyor. Sektördeki küçük şirketlerin birleşerek 40-50 tane büyük şirket çıkarması gerektiğini söyleyen Buga Otis Genel Müdürü Bora Gülan, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Özellikle asansör üretimi alanında Türkiye'nin önünde bölgesel güç olmak için iyi bir fırsat var. Bunun için izlenecek yol şirketlerin birleşerek büyümesinden geçiyor."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?