"Yeni pazarlara odaklanılacak"

Sektörün önümüzdeki dönemde hedefi 300 bin tonluk zeytinyağı üretimiyle dünyanın en büyük 3'üncü üreticisi olmak.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni pazarlara odaklanılacak

TÜKETİM DÜŞÜK
Türkiye, dünyada zeytinyağı üretiminde 6'ncı, ihracatında ise 4'üncü sırada. Zeytinyağı tüketimi 110 bin tona çıksa da kişi başına düşen tüketim artmıyor. Uzun yıllardır kişi başına düşen zeytinyağı tüketimi 1,5 litre seviyesinde. Zeytinyağı ihracatında da istenilen rakamlar gerçekleşmiyor. Üretimle birlikte zeytinyağı ihracatında da daralma devam ediyor. 5 yıl önce 300 milyon dolar zeytinyağı ihracatı yapan üreticiler, bugün ancak 49,2 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştiriyor.

DESTEK ŞART

Son 10 yılda zeytin ağacı sayısı yeni fidan dikimleriyle birlikte 90 milyondan 170 milyona ulaştı. Ancak tüm bu olumlu tabloya karşın sektörün ihracatı 2006 yılından beri olağan dışı düşüşler yaşıyor. Sektör, üretim konumu açısından avantajlı durumunu değerlendiremiyor. Sektör temsilcileri zeytin ve zeytinyağı ihracatının dahilde işleme rejimi kapsamına alınıp desteklenmesini talep ediyor.

3,8  MİLYAR DOLAR
Sektörün önümüzdeki dönemde hedefi ise 300 bin tonluk zeytinyağı üretimiyle dünyanın en büyük 3'üncü üreticisi olmak. Sektörün 2023 ihracat hedefi ise 3,8 milyar dolar. Bu çerçevede ihracat pazarlarında tanıtım çalışmalarının artırılması hedefleniyor. Türkiye ihracatçılar Meclisi Başkan Vekili ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı ihracatçıları Birliği Başkanı Ali Nedim Güreli, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Son yıllarda azalan ihracat rakamları sektördeki şirketleri zora sokuyor. Önümüzdeki dönemde Çin, Japonya, Rusya, İngiltere, Irak ve İran'da tanıtım çalışmalarına ağırlık vereceğiz."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz