Yeni büyüme formülleri

Çok uluslu bankalardan katılım bankalarına kadar sektörün her alandaki oyuncusunun büyüme getirecek yeni stratejilerini araştırdık

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni büyüme formülleri
Bankacılık sektörü yılın ilk yarısında yüzde 4,6 gibi sınırlı bir büyüme gerçekleştirdi. Bunda global krizin etkisi büyük... Tahminler, artan rekabetle kârlılık düzeyinin de yılın ilk 6 ayından daha sınırlı olacağı yönünde. Bu durum sektördeki her oyuncunun yeni dönem büyüme planına yansıyor. Kimi dış ticarete odaklanacağını açıklıyor kimi KOBİ’lerden daha fazla pay almak için çabalıyor. Yeni ürünlere yatırım yaparak büyümeyi planlayanlar da var. İşte yeni dönem Türk bankacılık sektörünün büyüme formülleri ve hayata geçireceği stratejiler... Bankacılık sektöründe oyunun kuralı değişiyor. Kıt kaynak ve sermayeyi verimli kullanmak, artık eskisine göre daha önemli... Global krizle köşeye sıkışan gelişmiş ekonomiler, bunun en önemli nedeni... Müşterilerin beklentilerine göre teknoloji ve altyapı yatırımı yapma zorunluluğu da sektörü sıkıştıran konular arasında. Bu ortamda Türk bankacılık sektörü, yılın ilk yarısında yüzde 4,6 gibi sınırlı bir büyüme gerçekleştirdi. Bu büyümede yüzde 8 artış yakalayan kredilerin payı büyük. Sektörde yılın devamında büyümenin hız keseceği öngörülüyor. Artan rekabetle kârlılık düzeyinin de yılın ilk 6 ayından daha sınırlı olacağı tahmin ediliyor. Yeni değişen dünya düzeninde her banka kendine göre farklı bir büyüme formülü ortaya koyuyor... Capital, çok uluslu bankalardan katılım bankalarına kadar sektörün her alandaki oyuncusunun büyüme getirecek yeni stratejilerini araştırdı. Bankacılık sektörünün yeni dönem büyüme formüllerini ortaya koydu.

"DIŞ TİCARETE ODAKLANIYORUZ"

2008 krizinin etkisiyle dünyada sermaye ve ticaretin ekseni Batı’dan Doğu’ya kayıyor. Citibank Türkiye de büyüme hedeflerini bu yeni gerçek üzerine kuruyor. “Gelişmekte olan piyasalar arasında dış ticaretin dünyadaki toplam dış ticarete oranı 2000’de yüzde 6 iken, 2011 yılında yüzde 15’e yükseldi” diyen Citibank Türkiye Genel Müdürü Serra Akçaoğlu, 2050 yılında 287 trilyon dolara çıkacak dünya ticaret hacminin içinde gelişmekte olan ülkelerin yüzde 38 pay almasını bekliyor. Akçaoğlu, büyüme stratejilerinin temelinde Türk müşterileriyle diğer gelişmekte olan ülkeler arasında ticaret köprüleri oluşturmak olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Biz stratejimizi belirlerken her zaman, en güçlü yanımız global erişim ve uzmanlığımızla müşterilerimize değer yaratmayı düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemde Çin, Hindistan, Brezilya, bazı Asya ülkeleri, Rusya ve Türkiye’nin ticaret akışının merkezindeki ülkeler olacağını düşünüyoruz. Biz de Citi’nin dünyanın farklı ülkelerinde bulunan dış ticaret masalarına odaklanıyoruz. Türkiye’nin ticaret koridoru içinde yer alan ülkelerde Citi bankalarının, Türk ihracatçıları ve yatırımcıları için dış ticaret masası açmasını hedefliyoruz. Türk yatırımcılara, gittikleri ülkede mevzuattan finansmana her türlü sorunlarıyla ilgili çözüm sunmayı amaçlıyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz