Açık ara liderler

Marmarabirlik, Assan Alüminyum, Türk Traktör, THY, DHL, Arçelik, Penti ve LC Waikiki…Hepsi sektöründe açık ara lider...

10.03.2017 13:29:110
Paylaş Tweet Paylaş
Açık ara liderler
GALİP AYKAÇ / BİM YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE COO’SU
“PAZAR PAYIMIZI 10 PUAN ARTIRACAĞIZ”
“PAZAR PAYINI ARTIRACAĞIZ”

Toplam perakendede yüzde 9-10 arasında pazar payımız var. Organize perakendede ise pazar payımız yüzde 20 seviyelerinde. Bundan sonraki en önemli hedefimiz perakendedeki pazar payımızı daha da artırmak.

“İLK 3’ÜN PAYI 60’A ÇIKAR”

Gelişmiş ülkelerde özellikle Avrupa pazarında ilk 3 perakendecinin pazar payı yüzde 55-80 arasında değişiyor. Önümüzdeki dönemde Türkiye’de de ilk 3 büyük perakendecinin pazar payının en azından yüzde 60’lar seviyesine geleceğini öngörüyoruz.

GELECEK HEDEFİ

En büyük ilk 3 oyuncu içinde birinin payı yüzde 30 diğerlerinin pazar payları ise yüzde 20 ve yüzde 10 şeklinde olabilir. Bizim hedefimiz kesinlikle pazar payımızı yüzde 30 seviyesine çıkarmak olacak. “CİRO HER ŞEY” Pazar payını artırmak çok önemli çünkü ciro her şey. Ciroyu artırırken giderlerinizi de kontrol altında tutarsanız kâr edersiniz. Hem şirketin değerini hem de kârlılığını artırmak için ciromuzu artırmak ve daha çok insanın alışveriş yapmasını sağlamak istiyoruz.


VERDA DUYSAK / YILDIZ HOLDİNG YAĞ MUTFAK İŞ BİRİMİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“EN YAKIN RAKİPLE ARAMIZDA 2 KAT FARK VAR”
MARGARİNDE AÇIK ARA LİDER

Bizim Yağ, Teremyağ, Luna gibi margarin markalarımızın yer aldığı kategoride Yıldız Holding olarak lideriz. 2015 yılını yüzde 48,1 pazar payıyla kapatırken en yakın rakibimizle aramızda 22,8 puan fark oluştu. Pazar payımız en yakın rakibimizin 1,9 katı. 2016 Ocak-Ekim döneminde ise pazar payımız 2015’e göre 1,6 puan artarak yüzde 49,7 seviyesine çıktı. Rakiple aramızdaki fark 23,9 puan oldu.

“PAZARI İYİ ANALİZ EDİYORUZ”

Liderliğe giden yolda pazarı ve tüketiciyi iyi analiz etmek önem taşıyor. Her türlü tüketici ihtiyacına cevap veren zengin marka portföyümüzü doğru kanal ve doğru fiyat ile sunuyoruz. Güçlü markalarımızla düzenli olarak tüketicimizle iletişimdeyiz. Sürdürülebilir inovasyonla pazara yenilikler sunuyoruz. Bugüne kadar yaptığımız tüm lansmanlar bizi büyüterek güçlendirdi. Çünkü tüketicilerin ihtiyaçlarını doğru analiz ediyoruz ve yeni ürünlerimizi tüketicilerden aldığımız iç görülere göre geliştiriyoruz.


MARCO VOTTA / TÜRK TRAKTÖR GENEL MÜDÜRÜ
“LİDERLİĞİ KORUMAK İÇİN ARALIKSIZ ÇALIŞIYORUZ”
“9 YILDIR LİDERİZ”

Türkiye tüm dünyada satılan traktör adedinde Hindistan, Çin ve ABD’den sonra 4’üncü büyük pazar. Yani dünyada Hindistan, Çin ve Amerika Birleşik Devletleri’nden sonraki en büyük pazar konumunda. Biz de Türk Traktör olarak bu pazarda kesintisiz 9 yıldır liderliğimizi sürdürüyoruz.

PAZAR PAYI YÜZDE 47

TÜİK tarafından trafik kayıtlarına göre açıklanan, 2016 ilk 6 aylık sonuçlarına göre şu andaki pazar payımız yüzde 47 seviyesinde. Pazar liderliğindeki başarımızın sırrı stratejik ve vizyoner bir bakış açısıyla yönetim. Lider olmanın ve bu konumu korumanın arkasında uzun ve aralıksız bir ekip çalışması bulunuyor.

“BAYİ YAPIMIZ GÜÇLÜ”

Sahip olduğumuz güçlü bayi, satış ve satış sonrası ağımıza ek olarak bayilerimiz, müşterilerimiz ve tedarikçilerimizle daima geliştirdiğimiz yakın ve güçlü ilişkilerimiz de kuşkusuz pazar liderliğimizi sürdürmemizi sağlayan önemli özelliklerimiz.


ALİ KİBAR / KİBAR HOLDİNG YKB
“PAZAR PAYINDA GERİYE DÜŞMEK İSTEMİYORUZ”
“LİDERLİĞİN FATURASINI ÖDEDİ
K”

Assan Alüminyum, başlangıçtan beri pazarının lideri. Bunun temel nedeni bu sektöre girerken kapasiteyi rakiplerimizden daha yüksek konumlandırmamız. Bu konuda çok fatura ödedik, eziyetlerini çektik ancak kimse bize teknoloji satmadı. Teknolojimizi kendimiz geliştirdik.

PAZAR PAYI YÜZDE 60

Alüminyumda iç pazarda yüzde 60’ların üzerinde pazar payımız var. Pazarda bizden sonra 4 üretici daha var ancak rakiplerimizle aramızdaki fark yüzde 40’lardan fazla. Bizim için önemli olan pazar payında geriye düşmemek.

“YENİ TEKNOLOJİ KULLANIYORUZ

Açık ara liderliği korumak için sürekli yeni teknoloji kullanıyoruz. Kuvvetli bir Ar-Ge’miz var. Tüketicilerin kullanımına en uygun malzemeleri geliştiriyoruz. Müşteri spesifik iş birliklerimiz var. Uluslararası zincirlerle, uzun vadeli kontratlarla çalışıyoruz. Sonuçta sektörde hep bir adım ileriye gittiğiniz zaman pazardaki rakiplerinizle mesafeyi koruyabiliyorsunuz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz