Teknosa, Koton, Çilek Mobilya, Doğtaş gibi pek çok şirketin satışlarında Anadolu'nun payı giderek yükseliyor.
YENİ ALIŞKANLIKLAR
Uzmanlara göre, Anadolu illerindeki bu gelişimin önemli nedenleri arasında, tüketim alışkanlıklarının değişmesi var. Örneğin internet üzerinden alışverişin yaygınlaşması, kampanya ve promosyonlara daha rahat ulaşılabilmesi, kredi kartı kullanımının artması ve taksitli satış olanakları bunlar arasında sayılabilir. Özellikle kredi kartlarına taksitlendirme olanakları hangi coğrafyadan olursa olsun tüm tüketicilerin ilgisini çekiyor. BKM verilerine göre yerli ve yabancı kredi kartlarının 2010 yılı toplam cirosu içinde Anadolu'nun payı yüzde 46'yı bulmuş durumda. Kart kullanma alışkanlığının satışları önemli oranda artırdığını Doğtaş Mobilya Genel Müdürü İsmail Doğan da doğruluyor. Doğan'ın yorumları şöyle:"Artık tüketim alışkanlıkları değişti. Eskiden insanlar başkasında gördüğünü alıyordu. Bu alışkanlık yerini 'Beğendiğini al' anlayışına bıraktı. Artık herkes kendi beğenisine, zevkine göre alışveriş yapmak istiyor. Farklı olma isteği, kredi kartı kullanım alışkanlığının oluşması, gelirlerdeki artış gibi etkenleri Anadolu'daki hızlanmanın nedenleri olarak sayabiliriz." Taksit olanağı sunan kredi kartlarının canlandırdığı sektörlerden biri de sigorta. Bu durumun kendi sektörlerini de etkilediğini belirten Axa Sigorta Direktörve Genişletilmiş İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, "Sigorta konusunda çok önemli bir gelişmeden söz etmek mümkün değil. Bunun için bu bölgelerdeki kişi başına GSYİH'nin önemli düzeyde artması ve sigorta bilincinin gelişmesine gereksinim var. Ancak taksit özellikli kredi kartlarının bu bölgelerde de yaygınlaşmasının sigorta üzerine olumlu katkı yaptığını söylemeliyiz" diyor.