CEO'nun yenileme stratejisi

Yenileme operasyonunda en büyük sorun takımı kaynaştırmak...

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'nun yenileme stratejisi

Yönetim danışmanı Haluk Alacaklıoğlu da yeni CEO’nun üst yönetimdeki değişimi ilk 6 ayda yapması gerektiği kanısında. Alacaklıoğlu, “Yeni atanan CEO’nun ilk 6 ayda yönetim takımını yenilemesi gerekiyor” diyor ve ekliyor: “Ölü toprağı ile devam etmek, yeni CEO’nun kredibilitesini azaltır, İyi bir CEO’nun göreve geldiği ilk 6 ayda yönetim takımında değişiklik yapması ve orada olduğunu göstermesi gerekir.” Egon Zehnder Türkiye Yönetici Ortağı Murat Yeşildere ise yeni CEO’nun göreve geldiği ilk 100 günün önemli olduğuna dikkat çekiyor, Bu süre içinde organizasyonda kesinlikle değişiklik yapılmaması gerektiğini belirtiyor. Çünkü ona göre yeni CEO’nun ilk 100 gün mevcut yönetim takımını gözleyip gideceklerle kalacak yöneticileri belirlemesi daha doğru.

ESKİ TAKIM DİRENİYOR
Yeni CEO’nun organizasyonu yenileme sürecinde yaşadığı en büyük sıkıntıların başında eski takımla yeni takımı kaynaştırmak geliyor, CEO’ların yüzde 44’ü eski takımla yeni takımı kaynaştırma konusunda sıkıntı yaşadığını belirtiyor, Takımı yenilerken CEO’lar açısından sıkıntı yaratan ikinci konu ise eski takımdan kalanların ve onların ekiplerinin gösterdiği direnç... Söz konusu direnç yeni CEO, şirket içinden atandığı durumlarda bile yaşanabiliyor, Bu duruma en güzel örnek GlaxoSmithKline...4 yıl önce şirketin başına 9 aylık bir değerlendirme sonrasında Andrew Witty CEO olarak atanınca, ilaç grubunun başkanı Davit Stout istifa ettiğini açıklamıştı. Yeni atandıkları dönemde eski takım üyelerinin direnciyle karşılaşan yöneticiler arasında Esas Holding Gıda Grup Başkanı Babür Çelebi de var, Yeni atandığı dönemde reorganizasyon sırasında en çok şirket içinde değişime karşı gösterilen dirençten rahatsız olduğunu söyleyen Çelebi, “Direnç tabii ki gözle görülür bir şey değil, hissedilen bir
şey. Eski ekipten kalanlara muhakkak güven hissinin verilmesi gerekiyor” diyor. Çelebi, yeni atanan CEO’lara reorganizasyonu tamamladıkları zaman bunun duyurusunu bütün şirketle paylaşmalarını şiddetle öneriyor. Kendisinin de bu yöntemini izlediğini belirten Çelebi, “Bu sayede yeni takımın kimlerden oluştuğunu tüm çalışanlara belirttim” diyor. Eski ve yeni takımı kaynaştırma konusunda sıkıntı yaşayanlar arasında Ekol Lojistik CEO’su Tayfun Öktem de var. Öktem, bu sorunu eski ve yeni takım üyelerine ortak hedefler koyarak çözdüğünü söylüyor. “Bazı küçük erken başarılar elde etmek ve bunları beraber kutlamak beraberlik ve kabul duygusunu hızlandırıyor” diye konuşuyor.

CEO LAR NE ÖNERİYOR?
Değişimi hızlı ve adil yapmak, mevcut çalışanları korkutmamak CEO’ların başarısını artıran etkenler arasında... CEO’lar mevcut takımı yenilerken değişim kararının performansa göre verilmesini, alınan tüm kararların şirket içinde paylaşılmasını öneriyor. Ayrıca değişim sonuçlarını açıklamak ve baştan değerleri tüm çalışanlarla paylaşmak da direncin kırılmasında etkili oluyor. Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı da eski ile yeni takımı kaynaştırma konusunda ortak hedefler ve değerler belirmeyi öneriyor. 2 yıl önce yönetim takımında önemli değişiklik yaptıklarını ve özellikle mağazacılık alanında sektörün en deneyimli yöneticilerini gruplarına transfer ettiklerini söyleyen Kavurmacı, CEO’lara şu önerilerde bulunuyor: “Ortak hedefinizi ve değerlerinizi lütfen belirleyin.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz