Yönetim danışmanı Haluk Alacaklıoğlu da yeni CEO’nun üst yönetimdeki
değişimi ilk 6 ayda yapması gerektiği kanısında. Alacaklıoğlu, “Yeni
atanan CEO’nun ilk 6 ayda yönetim takımını yenilemesi gerekiyor” diyor
ve ekliyor: “Ölü toprağı ile devam etmek, yeni CEO’nun kredibilitesini
azaltır, İyi bir CEO’nun göreve geldiği ilk 6 ayda yönetim takımında
değişiklik yapması ve orada olduğunu göstermesi gerekir.” Egon Zehnder
Türkiye Yönetici Ortağı Murat Yeşildere ise yeni CEO’nun göreve geldiği
ilk 100 günün önemli olduğuna dikkat çekiyor, Bu süre içinde
organizasyonda kesinlikle değişiklik yapılmaması gerektiğini belirtiyor.
Çünkü ona göre yeni CEO’nun ilk 100 gün mevcut yönetim takımını
gözleyip gideceklerle kalacak yöneticileri belirlemesi daha doğru.
ESKİ TAKIM DİRENİYOR
Yeni CEO’nun organizasyonu yenileme sürecinde yaşadığı en büyük
sıkıntıların başında eski takımla yeni takımı kaynaştırmak geliyor,
CEO’ların yüzde 44’ü eski takımla yeni takımı kaynaştırma konusunda
sıkıntı yaşadığını belirtiyor, Takımı yenilerken CEO’lar açısından
sıkıntı yaratan ikinci konu ise eski takımdan kalanların ve onların
ekiplerinin gösterdiği direnç... Söz konusu direnç yeni CEO, şirket
içinden atandığı durumlarda bile yaşanabiliyor, Bu duruma en güzel örnek
GlaxoSmithKline...4 yıl önce şirketin başına 9 aylık bir değerlendirme
sonrasında Andrew Witty CEO olarak atanınca, ilaç grubunun başkanı Davit
Stout istifa ettiğini açıklamıştı. Yeni atandıkları dönemde eski takım
üyelerinin direnciyle karşılaşan yöneticiler arasında Esas Holding Gıda
Grup Başkanı Babür Çelebi de var, Yeni atandığı dönemde reorganizasyon
sırasında en çok şirket içinde değişime karşı gösterilen dirençten
rahatsız olduğunu söyleyen Çelebi, “Direnç tabii ki gözle görülür bir
şey değil, hissedilen bir
şey. Eski ekipten kalanlara muhakkak güven hissinin verilmesi gerekiyor”
diyor. Çelebi, yeni atanan CEO’lara reorganizasyonu tamamladıkları
zaman bunun duyurusunu bütün şirketle paylaşmalarını şiddetle öneriyor.
Kendisinin de bu yöntemini izlediğini belirten Çelebi, “Bu sayede yeni
takımın kimlerden oluştuğunu tüm çalışanlara belirttim” diyor. Eski ve
yeni takımı kaynaştırma konusunda sıkıntı yaşayanlar arasında Ekol
Lojistik CEO’su Tayfun Öktem de var. Öktem, bu sorunu eski ve yeni takım
üyelerine ortak hedefler koyarak çözdüğünü söylüyor. “Bazı küçük erken
başarılar elde etmek ve bunları beraber kutlamak beraberlik ve kabul
duygusunu hızlandırıyor” diye konuşuyor.
CEO LAR NE ÖNERİYOR?
Değişimi hızlı ve adil yapmak, mevcut çalışanları korkutmamak CEO’ların
başarısını artıran etkenler arasında... CEO’lar mevcut takımı yenilerken
değişim kararının performansa göre verilmesini, alınan tüm kararların
şirket içinde paylaşılmasını öneriyor. Ayrıca değişim sonuçlarını
açıklamak ve baştan değerleri tüm çalışanlarla paylaşmak da direncin
kırılmasında etkili oluyor. Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet
Said Kavurmacı da eski ile yeni takımı kaynaştırma konusunda ortak
hedefler ve değerler belirmeyi öneriyor. 2 yıl önce yönetim takımında
önemli değişiklik yaptıklarını ve özellikle mağazacılık alanında
sektörün en deneyimli yöneticilerini gruplarına transfer ettiklerini
söyleyen Kavurmacı, CEO’lara şu önerilerde bulunuyor: “Ortak hedefinizi
ve değerlerinizi lütfen belirleyin.