En zor bütçe

Birçok şirkette 2016 bütçe hazırlıkları ekim ayında başlasa da henüz tamamlanmış değil.

25.01.2016 15:55:090
Paylaş Tweet Paylaş
En zor bütçe
NAKİT AKIŞINA ÇOK DİKKAT EDİYORUZ
FARUK EKİNCİ / EKİNCİLER HOLDİNG EŞ BAŞKANI
“İLERİYİ GÖRMEK ZOR”
Türkiye’de ekonomi çok zor bir dönemden geçiyor. Şirketler ileriyi göremediği için yeni yatırımlarını yapamıyor. Kur tahminleri havada uçuşuyor. Biz de bu ortamda 2016 bütçesini hazırlarken Merkez Bankası ve diğer ekonomistlerin görüşlerini gözlemliyoruz, bunun üzerine kendi tahminimizi yapıyoruz.
2016 DAHA ZOR OLACAK
2016’da ekonominin durumu seçim sonunda kurulacak koalisyonun kalitesine bağlı olacak. Seçimler sonrasında oluşacak koalisyonun da çok uzun ömürlü olacağını zannetmiyorum. Bir iki yıllık bir koalisyon olacak. Bu nedenle 2016, 2017 zor yıllar olacak gibi duruyor. Bu dönemde yapılması gereken, ayakta kalmayı sağlamak. Biz de bunu yapıyoruz.
“AYLIK GÜNCELLİYORUZ”
Bütçe çalışmalarımız ancak aralık başında biter. Belirsizliğin arttığı böyle bir ortamda bütçemizi hazırlayıp gerektiğinde revize ediyoruz. Bütçeyi aylık güncellemek gerekiyor. Bu şekilde gelişmelere adapte oluyoruz
TASARRUF TEDBİRLERİ
En düşük maliyetle ürünleri imal ediyoruz. Yılların verdiği tecrübeyle birtakım inovasyonlar yaparak yatırım yapmadan üretim maliyetlerini düşürüyoruz. Finans tarafında ise iç piyasaya yaptığımız satışlarımızı hemen dolara çeviriyoruz. Nakit akışı yönetimine çok dikkat ediyoruz.

PLANSIZLIĞI PLANLIYORUZ
İBRAHİM DOĞAN / ANADOLUJET YÖN.KUR.BAŞ.
“A,B,C PLANIMIZ VAR”
2016 bütçesi için farklı A, B, C planlarımız var. Esas itibarıyla bu yıl plansızlığı planlıyoruz. Farklı planlar arasında esnek üretimi sağlayabileceğimiz boşluklar yaratıyoruz. Yaptığımız bütçeyi sürekli güncelliyoruz.
“REVİZE EDİYORUZ”
Maliyetlerimiz büyük oranda dövize bağımlı ve çok hızlı değişiyor. Geçtiğimiz 6-7 ayda kur dalgalanmaları çok netti. Kur değiştikçe bütçelerimizi güncelleyip hızlıca revize ediyoruz. Bu nedenle bütçede esnek kalmaya çalışıyoruz.
“MEVZİ KAZANACAĞIZ”
2016’da insanlar biraz maddi açıdan yorulacak. Dolayısıyla fiyatların yukarı çıkması mümkün değil. Biz de 2016’da fiyatları artırmak yerine hacmi büyütmeye çalışacağız. Bu dönemde mevzi kazanmak lazım. Bir yıl sonra bunun acısını çıkarmak için pazar kazanmamız gerekiyor. Bu nedenle 2016’da büyüme eğiliminde kalma tarafındayız. 2016’da iç pazarda ikinci olma hedefimiz devam ediyor. Frene basmak söz konusu değil.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz