En zor bütçe

Birçok şirkette 2016 bütçe hazırlıkları ekim ayında başlasa da henüz tamamlanmış değil.

25.01.2016 15:55:090
Paylaş Tweet Paylaş
En zor bütçe
ESKİ ALIŞKANLIKLARA GERİ DÖNDÜK 
ÖZCAN TAHİNCİOĞLU / TAHİNCİOĞMU YKB
VOLATİLİTE ARTTI
Eskiden sahip olduğumuz esnek davranma kabiliyetini, son 10 yıldır kur, enflasyon ve diğer parametrelerdeki azalan volatiliteden dolayı nispeten kaybetmeye yüz tutmuştuk. Son 2 yıldır maalesef bu eski alışkanlıklarımızı geri kazanmaya başladık.
“BÜTÇE GEÇ BİTECEK”
Bütçe çalışmalarımızdaki bu yılki en önemli fark, seçimin kasım başında olmasından dolayı bütçelerimizin nihai halini geçmiş yıllara göre çok daha geç bir tarihte alacak olması.
ESNEKLİK ARTACAK
 Her zaman olduğu gibi bu yıl da bütçe çalışmalarını yaparken baz, iyimser ve kötümser senaryolarımız olacak. 2016 bütçesinde volatil parametrelerde daha esnek davranarak, sadece kontrol edebileceğimiz konulara odaklanacağız.

BÜTÇEYİ 3 AYDA BİR REVİZE EDİYORUZ
MUHARREM YILMAZ / SÜTAŞ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
ARALIK ORTASINDA BİTECEK
Bütçe çalışmalarımızı yapmaya başladık. Şu anda pazar analizlerini ve 2016 tahminlerimizi yapıyoruz. Satış hedeflerimiz kesinleşince bütçe icra kurulunun onayına gidecek. Bütçe çalışmalarımızın aralık ayının 15’i gibi bitmesi gerekiyor. DİNAMİK BÜTÇE
Hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösterdiğimiz için sektörümüzde gelişmeler çok hızlı yaşanıyor. Biz de bu nedenle dinamik bütçelerle çalışıyoruz. Çok dinamik olmak zorundayız. Yıllık olarak bütçeyi yapıyoruz. Ancak 3 aylık bütçelerle çalışıyoruz. Gelişmelere göre bütçemizi revize ediyoruz.
TÜKETİCİ GÜVENİ ÖNEMLİ
Bütçeyi hazırlarken dikkat ettiğimiz en önemli göstergeler tüketici güveni, davranışları ve morali oluyor. Tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılarken hangi duygularla hareket ettiğine, nelere dikkat ettiğine bakıyoruz. Bu da bizim sektördeki ve tüketicilerdeki değişimi görüp tedbir almamızı sağlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz