Güç katan projeler

Türkiye’nin en güçlü kadınlarının, daha fazla haz aldıkları ve kendilerini içinde görmekten mutlu oldukları projeler farklı.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Güç katan projeler


ETKİLİ İKİ PROJE
3,2 milyar lira ciroya sahip Yaşar Holding’in kaptan koltuğunda oturan İdil Yiğitbaşı’nın kariyerinde unutamadığı iki önemli proje var. Yiğitbaşı’nın kariyer hayatında özel anlamı olan bu projeler, Pınar’da çalıştığı döneme ait. Yiğitbaşı bu projeleri ve kendisi için anlamını şöyle anlatıyor:

“Yaşar Topluluğu olarak bilgi sistemlerimizi yeniden yapılandırma sürecinde 1996 yılında SAP’ye geçiş yaptık. SAP, Yaşar Topluluğu şirketlerine, rekabetin arttığı ortamda yeni ve modern çözümler üretme, operasyonel verimliliği artırma gibi birçok imkan tanıdı. Bu sistemi tüm şirketlerimizde uygulayarak merkezi bir sistem oluşturulması, operasyonların sistem üzerinde uygulanması, takibi ve kontrolü gibi konularda çok önemli avantajlar elde ettik.”

Yiğitbaşı’nın unutamadığı ikinci önemli proje ise Pınar’ın 1999 yılında hayata geçirdiği yeni kurumsal kimlik çalışması oldu. Yiğitbaşı ve ekibi 26 yıl boyunca, aynı logo ve kimlikle pazara sunulan Pınar markalı ürünleri yeni yüzü ve kimliğiyle pazara sunarak önemli bir başarı elde etti. Yiğitbaşı bu projeyle amaçlarının, markayla tüketici arasındaki bağı zedelemeden yeni logo çalışmasını yapmak olduğunu söylüyor. Bir yılın sonunda elde ettikleri sonuçları ise şöyle paylaşıyor: “Markaların logo değişimi sonrasında yaşadığı zorlukların aksine Pınar, yeni marka kimliğiyle pazara hızlı adapte oldu. Rafta yerini hiç kaybetmedi, pazar payını artırdı, bu nedenle bu, unutamadığım bir proje oldu. Tüketicinin yeni marka kimliğini yadırgamadan satın almaya devam edişi ise üniversitelerde örnek vaka olarak incelendi.”

ADVANTAGE SEKTÖRÜ DEĞİŞTİRDİ
Ümit Boyner, perakende sektöründe 9 milyon aktif müşterisi olan Boyner Holding’in yönetim kurulu üyesi. 3 yıl boyunca TÜSİAD başkanlığı yaptı. 28 yıllık çok hareketli bir iş hayatı var. Boyner, kariyer hayatında kendisini en çok etkileyen projenin TÜSİAD için hazırladıkları yeni anayasa çalışması olduğunu söylüyor, Boyner’in iş hayatındaki “unutamadığı” projesi ise Advantage Card. Boyner, projeyi şöyle anlatıyor:

“İş hayatımda, sadece beni etkilediği için değil, Türkiye’de kredi kartı pazarını ve müşteri harcama trendlerindeki paradigmayı değiştirdiği için Advantage Card projesinin çok önemli bir yeri var. Banka sektöründe olmamamıza rağmen Advantage Card’ı yarattıktan sonra bizi tüm bankalar takip etti.”

Boyner, Advantage Card’ın perakende, bankacılık ve finansal sonuçlarıyla da önemli olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Bu sistemle Advantage Card, 1999 sonunda 500 bin müşteriden, 2001 yılında 2,5 milyon kart sahibine ulaştı. Kartın paydaşları olan perakendeciler çok önemli bir CRM kabiliyetine kavuştu. Advantage Card, kart sahibine de bütçesine göre alışverişlerini faiz ödemeden taksitlendirerek, alışverişleri sayesinde ödül puanları kazanarak daha yüksek bir alım gücü sağladı. Bu kart, kısa zamanda öyle bir piyasa payı kazandı ki kredi kartı ve perakende bankacılığın dinamiklerini kökünden değiştirdi. Advantage Card’ın piyasaya çıkması üzerine tüm Visa ve Mastercard banka kartları ödül ve faizsiz taksitlendirmeyi takip etmek zorunda kaldı. Özellikle 2001 krizinde bu sistem, birçok perakendeci ve tüketici için çok önemli bir kriz savar oldu. Bugün kredi kartları penetrasyonunda Türkiye, ilk 3’e giriyorsa, bunun nedeni Advantage Card’ın icadıdır.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz