Güç katan projeler

Türkiye’nin en güçlü kadınlarının, daha fazla haz aldıkları ve kendilerini içinde görmekten mutlu oldukları projeler farklı.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Güç katan projeler


SUZAN SABANCI DİNÇER/AKBANK YÖNETİM KURULU BAŞKANI
YENİ UFUKLAR PROGRAMI

2001 krizi sonrasında ekonomide normalleşme sürecine geçişle birlikte müşteri odaklı, temel bankacılık modelinin öne çıkacağını tahmin ettik. “Yeni Ufuklar Değişim Programı” ile bankamızı bu yeni çalışma ortamına ve konjonktüre hazırlamaya başladık.
4 YIL DEVAM ETTİ
Bu açıdan, 2001-2005 yılları arasında uygulamaya koyduğumuz “Yeni Ufuklar Değişim Programı” projesinin benim için ayrı bir yeri bulunuyor. Bu programla birlikte inovatif ürün ve hizmet sunumunu teşvik eden, müşteri odaklı ve merkezi yapılanmaya dayalı bir organizasyonel değişim süreci gerçekleştirdik.
MARKA DEĞERİ ARTTI
Bu programın sonucunda bankamızı daha da modern, daha da müşteri odaklı ve rekabetçi bir çizgiye taşıdık. Akbank’ın son yıllarda gösterdiği sürdürülebilir büyüme performansının arkasında o dönem uygulamaya koyduğumuz bu programın önemli katkısı var. Bu programla birlikte uyguladığımız stratejimiz 2,1 milyar dolat olarak hesaplanan marka değerimizle son 2 yıldır üst üste 2’nci kez Türkiye’nin En Değerli Banka Markası seçilmemizin de tohumlarını attı.
CASE STUDY OLDU
Bankamızın “Yeni Ufuklar Değişim Programı” ile uygulamaya koyduğu yönetim, değişim ve büyüme stratejisi Harvard Üniversitesi Kennedy School of Government’ta vaka çalışması (case study) haline geldi. Ayrıca dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerde lisans ve lisansüstü programlarda okutulan vaka çalışmalarını içeren Harvard’ın Case Programı Kataloğu’na girdi.

ÜMRAN BEBA/PEPSICO ASYA PASİFİK BÖLGE BAŞKANI
"PROJELER TOPLUMA KATKI SAĞLAMALI"

YENİ PAZARLAR
Yeni pazara giriş projelerinde yer almak, imza atmak ve sonuç üretip pazar lideri konumuna yükselebilmek çok keyifli. Bu projelerin güzel yanı ise farklı ekiplerle bu sonuçları başarmak, paylaşmak ...Geçen yıl, Myanmar sokaklarında yürürken markamızın sokak billboard reklamlarını görmek beni çok heyecanlandırdı.
UNESCO İŞBİRLİĞİ
Ancak bence daha da önemlisi Myanmar pazarına Pepsi olarak tekrar girerken UNESCO ile ortak bir projeye imza atmış olmamız. Gençlerin iş bilgisi ve becerilerini artırmak üzere “İş Becerileri Geliştirme Merkezi” kuruyoruz. Çok yakında bu merkezin çalışmalarına başlayacağız. Ayrıca Myanmar’da patates yetiştirebilir miyiz diye araştırmalar yapıyoruz.
ÜLKEYE KATKI
Beni en çok etkileyen, mutlu eden projeler de toplam sisteme ve ülkeye katkı yapmayı sağlayan çalışmalar oluyor. World Economic Forum’un Gençlik İşsizliği Global Çalışma Grubu’nda çalışıyorum. Burada da gençlere iş becerileri kazandırmanın son derece önemli olduğunu görüyoruz.

ZEYNEP BODUR OKYAY/KALE GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI
"GEÇMİŞİN ÜZERİNE GELECEĞİ İNŞA ATTİK"
DEĞİŞİM PROJESİ

Kale Grubu’nda, yönetimi devraldığım yıl, “geçmişin üzerine geleceği inşa etmek” olarak tanımladığımız kurumsal dönüşüm projesini başlattık. Kale Grubu’na yeni bir soluk, yeni bir heyecan getirmek için, bizzat içinde yer alarak başlattığım bu kurumsal dönüşüm çalışmaları, en çok etkilendiğim proje oldu. Bu dönüşümü, bugüne kadar kurucumuz İbrahim Bodur’un oluşturduğu prensiplerle ilerleyen grubumuzu, trendlere ve iş dünyasının şekillenmesine paralel olarak geleceğe hazırlamak adına planladık.
2011’DE BAŞLADI
Bu proje çerçevesinde 2011’den itibaren önceliğimizi, geleceğimizi planlamaya verdik ve bu konuda iki temel prensip belirledik. Birincisi, gelecek planlarımızın öngörülebilir çevre ve pazar koşullarına uygun olmasıydı. İkincisi ise bütün çalışanlarımızın bu planlamaya, fikir üreterek katılımda bulunmasını sağlamak oldu. Bu değişim sürecinde, Kale Holding’i çatı marka olarak belirledik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz