Türkiye, son 10 yılda nominal olarak 5,5 kat değerlendi.
Bu süreçte bilişim, otomotiv, hızlı tüketim, gıda gibi pek çok geleneksel sektör de Türkiye ekonomisine benzer oranlarda değer kazandı. Ama bazı alanlarda değerlenme, Türkiye'yi bile aştı. E-ticaret 38,2 bireysel emeklilik 27,2 araç kiralama 25, faktoring 18,1 kat değerlendi. En fazla değer kazanan sektörler arasında ise e-ticaret başı çekti. E-ticaret, son 10 yılda yüzde 3 bin 683 büyüyerek en hızlı sektör oldu. İnternetin ciddi anlamda sıkıntı yaşadığı bir dönemdi. Büyük holdingler internetten birer ikişer çıkıyorlardı. Ancak, parayı doğru kullanabildiğiniz takdirde internet üzerinden yapabileceğiniz şey o kadar fazlaydı ki... Biz parayı doğru kullandık. Önceleri yaptığımız işe kimse bakmadı, büyük holdingler kendi işleriyle meşguldü. Yemek satan bir sitenin varlığı ve büyümesi onların dikkatini çekmedi. İlk rakibimiz 2003'te geldi. Ama artık çok geçti." Bu sözler, 2001 yılında yemeksepeti.com'u kuran Nevzat Aydın'a ait. 2001 yılında 80 bin dolar sermayeyle yemeksepeti.com'u kuran Aydın'ın şirketi bugün Türkiye ve yurtdışında 100 milyon dolarlık yemek siparişine aracılık ediyor. 1,5 milyon kayıtlı kullanıcısı var. Aydın ve şirketi e-ticaretin tek başarı hikayesi değil. Son 10 yılda 38,2 kat değerlenen e-ticaret sektöründe, Limango'dan Markafoni'ye, Trendyol'dan Şehirfırsatı'na birçok başarılı şirket doğdu. Bilgisayar ve internet penetrasyonunun artması, bu alandaki güvenlik sistemlerinin gelişmesi ve her şeyden önemlisi, tüketicinin e-ticaretteki potansiyelin farkına varması bu sektörün çok hızlı değerlenmesinin yolunu açtı. Sadece e-ticaret değil, Türkiye'deki demir çelik, bankacılık, otomotiv gibi geleneksel pek çok sektör, son 10 yılda müthiş bir değer artışı yaşadı. 2001 krizinde tarihinin en kötü yılını yaşayan otomotiv, 10 yılda değerini 5 katına çıkardı. Bankacılık 6,5 kat, demir çelik 7,4 kat değerlendi.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?