İki sepetin büyük rekabeti

Son verilere göre Türkiye’de online alışverişlerde ortalama sepet tutarı 201 TL. Oysa 2013’te 165 TL civarındaydı.

9.03.2016 15:31:050
Paylaş Tweet Paylaş
İki sepetin büyük rekabeti
GELECEKTE NASIL OLACAK?
Peki internet mağazacılığındaki bu çarpıcı büyüme, önümüzdeki dönemde de sürecek mi? Perakende uzmanlarına göre sorunun yanıtı, evet. Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Selçuk Tuzcuoğlu, şu görüşleri paylaşıyor: “Eminim ki e-sepet gelecekte de e-mağaza sepeti boyutunda büyümeye devam edecek. Uçak ve tatil rezervasyonlarıyla yemek siparişleri halen e-ticaretin gözbebeği. Ardından kitap, CD ve kozmetik gibi online olarak satın alması kolay ürünler geliyor. Giyim gibi biraz daha riskli alışverişler ise biraz daha geri sıralarda ama getirilen ödeme kolaylıkları, fiyat avantajları ve ücretsiz kargo opsiyonlarıyla e-ticaret içindeki payları hızla artıyor. Böyle olmaya da devam edecektir.” Metrics34 Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam da aynı fikirde. Karaçam, “Çok kişisel ve mutlaka denenerek alınması gereken ayakkabı gibi ürünler haricinde online alışveriş sürekli artış gösterecektir” diyor ve ekliyor: “Sadece online perakendeye baktığımızda 6,5 milyar TL hacmi olduğunu görüyoruz. Bu hacim, toplam perakendenin yüzde 1,6’sına tekabül ediyor. Gelişmekte olan ülkelerde bu ortalama yüzde 4,5, gelişmiş ülkelerde ise yüzde 6,5. Avrupa ortalamasına baktığımızda yüzde 8, ABD ortalamasına baktığımızda ise yüzde 12 oranlarıyla karşılaşıyoruz. Yani bu konuda gelişmekte olan ülkelerin epey gerisinde olduğumuzu söyleyebiliriz. Bu durum online perakende sektörü açısından büyük bir fırsat demek oluyor.” 
ŞİRKETLER NE YAPACAK? 
Uzmanlar da sektör temsilcileri de online kanaldaki büyümenin artarak süreceğini öngörüyor. Tabii bu durumda yatırımlar ve stratejiler de bu yönde şekilleniyor. Bimeks İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmed Akgiray, “Online satışlarımızdaki hedeflerimizi, omni-channel stratejimizle birlikte değerlendirmek gerekir. Tüm mağazalarımızı tam olarak web’e entegre hale getirdik. Yakın gelecekte, web mağazamızı da bambaşka bir online perakende konseptiyle tasarlıyoruz” diyor. Penti İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Karaibrahimoğlu, “Fiziki mağaza, ticaret ve mobil ticareti birbiriyle kesintisiz bir şekilde bütünleştiren teknolojileri hayata geçirerek çoklu kanal stratejimizi uyguluyoruz. Aralık ayında çoklu kanal stratejimize yönelik yeni bir yatırımımızı daha devreye sokacağız” diye konuşuyor. Defacto’nun da online kanala dair önemli hedefleri var. Şu anda 90 TL olan online sepet tutarının 2016’da 100 TL’ye ulaşması amaçlanıyor. Defacto E-Ticaret Direktörü Eser Erkan, diğer hedeflerini şöyle özetliyor: “Ana stratejimiz çoklu kanal süreçlerinde Türkiye’nin en yaygın ve müşteri odaklı uygulamalarını gerçekleştirmek. Diğer bir stratejimiz de online olarak yurtdışına açılmak. Online satışlarımızın cirodaki payının yüzde 10’a gelmesini amaçlıyoruz.” LC Waikiki’nin stratejisini şirketin E-Ticaret Direktörü Salih Yılmaz anlatıyor: “Hedefimiz, 2023’te e-ticaret kanalının toplam satışlardaki payını yüzde 15 seviyesine çıkarmak. Bu da yaklaşık 1,5 milyar dolar demek oluyor. Yurtdışında gönderim yapabildiğimiz ülke sayısını hızla artırmayı ve potansiyeli yüksek ülkelerde yerel operasyona başlamayı planlıyoruz.” Linens Pazarlama Genel Müdürü Erkmen Onbulak’ın online hedeflere dair verdiği bilgiler ise şöyle: “Online ticarette en önemli hedefimiz sayfa ziyareti ve conversion oranlarını artırmak. Bunun için alışverişi kolaylaştıracak uygulamalar ve tekliflerin belirginleşmesi çok önemli.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz