"İnovasyonun yeni liderleri"

İnovasyon deyince artık maliyetleri azaltmak, verimliliği artırmak ve yaşamak için de işin tüm süreçlerinde ezberi bozmak gerekiyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İnovasyonun yeni liderleri
HAYATTA KALMAYI BAŞARAN, türlerin en güçlüsü veya en akıllısı değil, değişime en kolay ayak uyduranıdır.” Bu sözleri söylerken Charles Darwin’in aklından elbette şirketler geçmedi. Ama tüm dünyanın ekonomik krizi yaşadığı, dev şirketlerin battığı bu en zor günlerde CEO’ların en fazla hatırladığı cümle oldu. Çünkü, herkes bundan daha birkaç yıl öncesine kadar dünyanın en büyük ilk 20 şirketi arasında yer alanların, neden bugün olmadığına kafa yoruyor. Oysa bundan 11 yıl öncesine kadar var olmayan Google, dünyanın en inovatif ve değerli şirketleri arasında. Değişimi en iyi öngören ve uygulayan Toyota’nın, son 3 yılda 82 milyar dolar zarar eden General Motors’un tahtını ele geçirmesine kesin gözüyle bakılıyor. Toyota’nın başarısının sırrı ise otomotiv sektörüne tüm rakiplerinden önce “tasarruflu yakıt” devrimini getirmiş olmasında yatıyor.
Dünyanın en inovatif şirketleri arasında kişiselleştirme devrimini gerçekleştiren Apple, dört yıldır birinci. Apple’ı Google ve Toyota izliyor. 2007 yılında yapılan araştırmada sıralamada yer almayan Hindistanlı Tata Grubu, 2008’de listeye 6’ncı sıradan girdi. 2 bin 500 dolarla dünyanın en ucuz otomobili Tata Nano’yu yaratan şirket, tüm dünyada sektörde dengeleri değiştiriyor.
Her şey çok hızlı değişiyor. Artık değişimi yakalamayan, geleceği öngöremeyen, yenilikçi olamayanların kesin olarak yaşama şansı kalmadı.
Mayıs ayında yayınladığımız CEO’ların İnovasyon Ajandası araştırması, tüm CEO’ların bu gerçeğin farkında olduklarını gösterdi. Türkiye’de “inovasyonu” temel strateji olarak görenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Kendi sektörlerinde olsun ya da olmasın tüm şirketleri izliyorlar. Dünya ve Türkiye örneklerinden dersler çıkarıyorlar.
Capital’in bu yıl 3’üncüsünü düzenlediği “Türkiye’nin İnovasyon Liderleri” araştırması da aslında CEO’ların bu gözlemlerine göre beğenilerini gözler önüne seriyor.
ARAŞTIR­MA NA­SIL YA­PIL­DI?
CEO’ların gözünden Türkiye’nin en inovatif şirketlerinin seçildiği ankete bu yıl 115 CEO katıldı. Ortaya çıkan sonuçlar geçtiğimiz yılla benzerlik içerse de neredeyse listenin yarısının değişmiş olması araştırmayı daha da ilginç kılıyor.
İlk bölümünü mayıs ayında yayınladığımız araştırmanın 2’nci bölümünde, Türkiye’nin inovasyona liderlik eden ilk 20 şirketini ve neden bu listede yer aldıklarını açıklıyoruz.
Türkiye’nin inovasyonda en iyi şirketlerinin sorgulandığı araştırmada katılımcılara şu soru yöneltildi: Kendi şirketiniz dışında, bütün Türkiye’de inovasyon açısından sırasıyla hangi 3 şirketi beğeniyorsunuz?”
Bu soruya 1’inci, 2’inci ve 3’üncü tercihlerini belirterek katılan CEO’lar değerlendirmelerini yaparken bilgi, deneyim ve duyumlarını esas aldılar. Seçtikleri şirketin inovasyona bakış açısı, Ar-Ge yatırımı, teknoloji stratejisi, CEO’sunun liderliği ve ürün yenilikçiliği hakkında fikir sahibiydiler. Ancak, kararı büyük ölçüde onların zihinlerindeki “inovatif” algısı belirledi.
Ardından ortaya çıkan 3 liste üzerinden ağırlıklı puan ortalaması hesaplandı ve buna göre en inovatif 20 şirketin yer aldığı asıl liste belirlendi. CEO’ların en beğendiği 20 şirket alfabetik olarak sıralandı. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da CEO’ların seçtiği 20 şirket, bu sayfalarda isimlerini gördüğünüz, alanlarında önde gelen jüri üyeleri tarafından değerlendirilecek ve ilk 3 seçilecek. Jürinin seçeceği “Türkiye’nin İnovasyon Liderleri”ni ise önümüzdeki sayılarda açıklayacağız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz