Mobilin Öncüleri

Mobil ticaret, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ivme kazandı. Yani henüz geçmişi çok yeni. Ancak bazı şirketler, bu alandaki uygulamalarıyla örnek oluyor. Bankacılık, bu konuda oldukça ileride. Garanti, Akbank, Yapı Kredi gibi sektörün önde gelen bankaları, mobile yaptıkları yatırımlarla dikkat çekiyor. Migros, Lc Waikiki, Beymen, Teknosa, Pegasus, THY gibi alanlarının önemli şirketleri de mobil ticaretteki uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımlarıyla öncü oluyor. Bu şirketlerin, cirosunda mobilin payı hızla artıyor.

8.07.2015 15:38:200
Paylaş Tweet Paylaş
Mobilin Öncüleri

HEDEFTE NE VAR? Türkiye’de mobil ticaretin öncü markalarının iddialı hedefleri var. Beymen bu yılın ilk yarısına kadar tüm mobil uygulamalarını yeniden tasarlayı planlıyor. Beymen Pazarlama Direktörü Elif Tellaloglu, “Bugüne kadar müşterilerimizden öğrendiklerimizi ve aldığımız geri bildirimleri bu yeni uygulamamızda kullanacağız. Çok daha yenilikçi ve kullanıcı dostu bir uygulama sunacağız” diyor. Tellaloğlu, omnichannel kapsamında da pek çok yeniliği hayata geçireceklerini söylüyor. Media Markt, online ticaret içinde mobilin payını kısa vadede yüzde 20, orta vadede ise yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyor. Çelikol, “Omnichannel stratejimizin mobil yansımalarını da yakında hayata geçireceğiz” diyor. Teknosa’nın önümüzdeki döneme ilişkin hedefi, içeriğin daha fazla ön planda olacağı aplikasyonlar geliştirmek. Teknosa Pazarlama Direktörü Cem Işık, “Kullanıcıların aplikasyonlar üzerinden sipariş verip yarım saat içerisinde mağazadan teslim alabilecekleri ve alışverişi kolaylaştıran teknolojiler geliştiriyoruz” diyor. Joygame.com’un en büyük hedefi de toplam iş hacminin yüzde 50’sini mobil ticaretten yapmak. Joygame. com Mobil ve Medya Direktörü Aras Şenyüz, “Öncelikle tüketicilerimizin mobil ticarete duydukları güveni artırmak için yeni ödeme kanallarını bir araya getirecek bir proje üzerine çalışıyoruz. Bununla birlikte yeni mobil oyun ve aplikasyon projelerimizi önümüzdeki dönemde hızlandırıyor olacağız” diyor.
 GELECEKTE GÜÇLENECEK Dünyada 2013-2016 yılları arasında mobil ticaretin yıllık ortalama yüzde 42 büyümesi bekleniyor. Türkiye de Birleşik Arap Emirlikleri ve Çin’le birlikte online alışverişlerini mobil platforma taşıma konusunda dünya çapında hızlı davranan ülkeler arasında yer alıyor. Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Onur Genç, Türkiye’nin genç nüfus avantajıyla ve yüzde 84’e ulaşan mobil telefon sahipliğiyle mobil ticarette öne çıkan bir pazar olduğunu söylüyor. Genç, bu nedenle önümüzdeki dönemde bu alana önemli yatırımların gelmesini bekliyor. Genç, “Dinlediğimiz müzikten bineceğimiz taksiye, yemek yiyeceğimiz restorandan, giyeceğimiz kıyafete kadar tüm gereksinimlerimizi mobil üzerinden bulup ödemelerimizi bu kanaldan yapıyoruz. Artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla fiziksel dünyadaki alışveriş deneyimlerini mobile taşıyarak müşteriye daha kolay ulaşan ve onu daha iyi tanıyan yeni bir ticaret anlayışına yakın gelecekte geçeceğiz” diyor. Yapı Kredi Alternatıf Dağıtım Kanalları Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, önümüzdeki dönemde giyilebilir teknolojilerin kullanım kitlesini büyüteceğini belirtiyor. Doğan, “Sektörü bir üst seviyeye taşıyacak bu uygulamalarla müşterilerimize sınırsız bankacılığı tam olarak yaşatmaya devam edeceğiz. Ayrıca lokasyon bazlı hizmetler ve yeni mobil finansal servisler üzerinde de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2015, her açıdan sınırsız bankacılık deneyimini bir adım öteye taşıdığımız bir yıl olacak” diyor. BiTaksi Kurucusu ve CEO’su Nazım Salur, mobilin geleceğinin çok parlak olduğunu belirtiyor. Salur, “Akıllı telefonlar ucuzladıkça ve insanlar uygulamalar üzerinden hizmet almaya alıştıkça sektör daha da büyüyecek” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz