Yeni başarı kriterleri

Yeni dönemde başarı kriterleri değişti.

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni başarı kriterleri


7- İTİBAR BAŞARI GETİRİYOR
Şirketler bugün artık daha fazla projeyle sosyal sommluluklarını yerine getirmeye çalışıyor. Ve bazı şirketler için itibar her türlü finansal göstergenin önünde yer alıyor. Sosyal sorumluluk çalışmalarında Türkiye'de önemli işlere imza atan Turkcell, bu şirketlerden biri. Turkcell CEO'su Süreyya Ciliv de finansal göstergeler dışındaki en önemli başarı kriterlerini "Sosyal sorumluluk vizyonumuz doğrultusunda çocuklarımıza eğitimde fırsat eşitliği sağlamak, insanımıza istihdam yaratmak" sözleriyle açıklıyor.Bu yıl 11'inci yılını dolduran Kardelenlerin Türkiye'nin en bilinen ve sahiplenilen sosyal sorumluluk projesi olduğunu açıklayan Ciliv şöyle devam ediyor: "Doğudan batıya tüm coğrafyamızı kapsayan Türkiye'nin en uzun soluklu projesi Kardelenlerle bugüne kadar yaklaşık 27 bin 500 öğrencimize Turkcell bursu ile ulaştık. Kardelenlerin adı sınırlarımızı da aştı. Birleşmiş Milletlerin ve Küresel Kadın Zirvesi'nin örnek proje seçtiği Kardelenler geçen ay Dünya İletişim Ödülleri'nde topluma katkı dalında dünyanın en iyisi seçildi." İstihdam yaratmayı da çok önemli başarı kriterlerinden biri kabul eden Ciliv, Turkcell'in Türkiye'nin doğusuna ilk ve en büyük istihdam yatılı 5 rımını yapan şirket olduğunu hatırlatıyor. Türkiye'nin dört bir yanında merkezler açmaya devam ettiklerine değinen Ciliv, "2011'in 2'nci çeyrek toplantısında yılın ikinci yarısı için 2 bin kişiye daha iş yaratma hedefimiz olduğunu söylemiştik. Bunu büyük ölçüde başaracağız" diyor.

8- GLOBALLEŞME AJANDALARDA
Globalleşme ise yeni dönemde pek çok dev grubun hedeflerinde yer alan önemli bir başarı kriteri. Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan'ın 2012'deki en önemli başarı kriteri de globalleşme... Özilhan, globalleşme gündemini şöyle paylaşıyor: "SAB Miller ile stratejik bir ortaklık gerçekleştiriyoruz. Rusya, Ukrayna'yı alıyoruz. Anadolu Efes'ten onlara hisse veriyoruz. Rusya'da iki operasyon birleşecek. Ukrayna'yı devralacağız, sisteme entegre edilecek. Bu projenin başarıya ulaşması, 1+1'in 2 değil, 3 etmesi gerekiyor. Bu başarı yeni ülkeler devreye sokacak, daha geniş bir coğrafyada Anadolu Efes'in gelişmesine fırsat verecek." Son 10 yılda dünyanın en büyük gıda devlerinden biri haline gelen Arbel Grubu'nun en önemli başarı kriteri de operasyon genişletme ve globalleşme. Arbel Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Arslan, Türkiye, Kanada, Amerika, Avustralya, Güney Afrika, İngiltere ve Çin'de toplam 28 tesisi bulunan grubun sürdürülebilir bir gelişme gösterebilmek için tarımın gelişmiş olduğu ülkelerde yatırım yaptığını ifade ediyor. Başarı kriterleri ise ihracat yapılan ülke sayısını artırmak, bir dünya markası haline gelmek ve tarımın geliştiği önemli noktalarda yapılanmalarını tamamlamak. Keskinoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu da en önemli başarı kriteri olarak globalleşmeyi gösteriyor. Yurtdışında yeni pazarlara girebilmek için Türk tanıtım haftaları düzenlediklerini belirten Keskinoğlu, "Amerika, Tayland, Singapur ve Malezya bu faaliyetleri yaptığımız ülkelerden bazıları. İhracat yaptığımız ülkelerde reklam çalışmaları yaparak Keskinoğlu ürünlerinin marka bilinirliliğini artırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca yurtdışı fuarları takip ederek yeni bağlantılar gerçekleştiriyoruz. Şu anda 70'in üzerinde ülkeye olan ihracatımızın artmasında yaptığımız bu reklam kampanyalarının ve aktivitelerinin etkisi büyük" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz