İKİ SEKTÖRDEKİ DEĞİŞİM
Dünyanın en büyük 3 cam ev eşyası üreticisinden biri olan Paşabahçe,
logo yenilemesini, teknolojinin getirdiği zorunluluğa bağlıyor. Şirket,
77 yıllık logosunu, renkleri ve uygulama şekliyle dijital dünyaya
adaptasyonda zorlandığı için 1 yıl önce değiştirdi. Yeni logoda iki
damla formu öne çıkıyor. Damlalardan biri, “camın doğallığını ve doğaya
zarar vermeden sonsuz kere dönüştürülebilmesini”, diğeri ise “camın
şekillendirilmeden önceki akışkan halini” temsil ediyor. İki damlanın
ortasındaki beyaz alan ise Paşabahçe’nin ‘P’sini simgeliyor. Ancak
değişimde şirketin 77 yıllık mirasını korumaya özen gösterildi ve
tüketicinin alışmış olduğu eski logonun oval formu, yenisine de taşındı.
Paşabahçe Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı Cemil Tokel, “Yeni
logomuzun markamızın algısına olumlu bir katkı yaptığını gördük” diyor.
Avea, Aria ve Aycell’in birleşmesinin yaşandığı 2004’te kullanmaya
başladığı eski logosunu değiştirmenin ilk işaretini geçen yıl verdi.
Amblemsiz, tipografik Avea yazısını kullanmaya başlayan şirket, aynı
zamanda yeni bir slogan ve logo arayışına girdi. Haziran 2013’te
Avea’nın yeni logosu ve “Hayat Değişir Avea’yla” sloganı müşterilerle
paylaşıldı. Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan
Ertürk, logo değişiminde pozitif mesaja nasıl vurgu yaptıklarını şu
sözlerle anlatıyor:
“Mevcut logoya eklenen yeni amblem ve yeni slogan, markanın umut ve
mutluluk vaadini temsil ederken aynı zamanda fonksiyonel sadelik, bolluk
ve çeşitliliği farklı renklerinde bir arada barındırıyor. Avea’da
yaşanan değişimi yansıtan heyecanlı, umut dolu, rekabete karşı iddialı
marka kimliğimizin müşterimiz nezdindeki marka algımızı daha da
sağlamlaştırdığını görüyoruz.” Marka Danışmanı Güven Borça da Avea
logosundaki markaya canlılık katan renkli bandın, satış noktasından
televizyon reklamına her yerde kullanılabilecek ve markayı ayrıştıracak
bir unsur olduğunu vurguluyor.