Dijital dönüşümde de KOBİ'lerin yanındayız

Bülent Oğuz ile KOBİ’lere sundukları mobil bankacılık hizmetlerini konuştuk...

24 MAYIS, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital dönüşümde de KOBİ'lerin yanındayız
* KOBİ’lere kolaylık sağlayan başka hangi uygulamalarınız var? 
 Dijital dünyanın hızla gelişmesi, KOBİ’lerin en temel bankacılık ihtiyacı olan kredilerin de dijital kanallardan kullandırılmasını sağladı. KOBİ’lerimiz kredi limitleri dahilinde ticari kredilerini kolay ve hızlı bir şekilde, uygun faiz oranlarıyla Akbank Direkt’ten kullanabiliyor. Bunun için tek yapmaları gereken Akbank Direkt Mobil uygulamasına sahip olmaları. 
* Akbank Direkt, KOBİ’lere başka ne gibi kolaylıklar sağlıyor? 
 Akbank Direkt Kurumsal Mobil Uygulaması ile çalışanlarınızın maaş ödemelerini veya toplu ödemelerinizi hızlı ve kolayca gerçekleştirmeniz mümkün. Ayrıca bankamız, dış ticaret müşterileri ithalat ödemesi işlemlerini artık Akbank Direkt kurumsal internet üzerinden de yapabiliyor. Buna ilave olarak, ithalat ödeme fonksiyonu üzerinden peşin ve mal mukabili ithalat transfer işlemlerini de gerçekleştirebiliyorlar.
* Üzerinde çalıştığınız yeni hizmetler neler olacak?
 Müşterilerimizin işlerini yönetirken muhasebe ve finans yönetimi dışında da her gün gerçekleştirdikleri birçok operasyon var. Bu nedenle önümüzdeki dönemde de KOBİ’lerimizin insan kaynakları yönetimi, ödemelerin tahsilatı, pazarlama ve CRM gibi konulardaki günlük operasyonlarını kolaylaştıracak, rekabette öne çıkmalarını sağlayacak uygulamalardan oluşan bir ekosistem yaratmayı hedefliyoruz. Bu sayede dijital dönüşüme uyumlu bir şekilde KOBİ’lerimizin verimliliklerini artırmayı amaçlıyoruz.
* Kurumsallaşma konusunda KOBİ’lere nasıl destek oluyorsunuz?
 Şirket sahibi ya da şirkette çalışan aile üyelerine yönelik de Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi EDU işbirliğiyle bir program hazırladık. “Akbank Aile Şirketleri Akademisi” ile de firmaların rekabet gücünü artırma ve sağlıklı büyümelerini sağlama, sürdürülebilirlik ve kurumsallaşma çalışmalarına destek olmayı hedefledik. Program kapsamında stratejik yönetimden iş geliştirme ve inovasyona, kurumsallaşmadan, finansa, şirketlerde iyi yönetim uygulamalarından, hukuki konulara ve insan kaynağı yönetimine kadar pek çok konu ele alınıyor. 2014 yılında ilk mezunlarını veren Akademi’nin yeni eğitim dönemi 21 Şubat’ta başladı. Şubat-Mart-Nisan 2017 tarihleri arasında 9 gün olarak gerçekleşecek programa şirket sahibi ya da şirkette çalışan aile üyeleri katılabiliyor.
* Aile şirketlerine yönelik başka projeleriniz var mı?
 Akbank Aile Şirketleri Akademisi bir yandan sürerken bir yandan da Sabancı Üniversitesi, Deloitte ve TAİDER Aile İşletmeleri Derneği ile birlikte, “Aile Şirketleri İçin Sürdürülebilir Başarının Anahtarları” araştırmasını yaptık. Sürdürülebilir başarı, aile şirketlerinde yönetim kademelerinin yapılandırılması, halefiyet planları, aile şirketlerinde nepotizm gibi konularda gelecek dönem stratejilerini belirlerken kılavuzluk edecek araştırmayı uzun yıllardır faaliyette olan, başarısını kanıtlamış aile şirketleriyle yürüttük.
* Başka neler yapıyorsunuz?
 Bunların yanı sıra Sabancı Üniversitesi ile birlikte girişimcilere yol göstermek, destek olmak ve eğitmek için başlattığımız bir sertifika programı olan Akbank Girişimci Geliştirme Programı’nı 2016’da da gerçekleştirdik. Değerlendirme süreci sonunda 50 girişimci kapsamlı bir eğitime katılmaya hak kazandı. Şirketlerin büyüme dönemindeki finansal hesaplamalarından farklı iş modellerine göre pazarlama ve operasyon planlarının yapılmasına kadar çok geniş bir çerçevede eğitim alan katılımcılar seminerlerde finansman ihtiyaçlarının karşılanması, iç ve dış pazarlarda büyüme konularında da bilgi alma fırsatını yakaladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.