"40 Yaşın Altında Büyük Yarış!"

Diageo, 20 milyar dolarlık cirosu, 4 milyar dolarlık kârlılığı ile dünya alkollü içecek pazarının dev şirketlerinden biri. Johnie Walker, J&B, Smirnoff, Gordon’s ve Baileys gibi kategorisinde p...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
40 Yaşın Altında Büyük Yarış!

Diageo, 20 milyar dolarlık cirosu, 4 milyar dolarlık kârlılığı ile dünya alkollü içecek pazarının dev şirketlerinden biri. Johnie Walker, J&B, Smirnoff, Gordon’s ve Baileys gibi kategorisinde pazar lideri pek çok marka, Diageo bünyesinden çıkmış durumda. Son 11 yıldır Türkiye’de de faaliyetini sürdüren Diageo, Türkiye’nin lider ekonomi dergisi Capital’le birlikte, 40 yaşın altındaki genç CEO’ların yarıştığı, “Başarıya Yürüyenler” projesini hayata geçiriyor. Bu projeyle genç CEO’ları ödüllendirmeyi ve kutlamayı amaçladıklarını söyleyen Diageo Pazarlama Direktörü Filiz Yelkenci Altınoğlu, “Yarışmanın birincisini viskinin anavatanı İskoçya’da çok özel bir seyahate götüreceğiz. Bu seyahatte birincimizi çok özel bir viski deneyimi bekliyor” diye konuşuyor.

Capital ve Diageo işbirliğiyle son 2 yıldır hayata geçirilen “Başarıya Yürüyenler” projesi, her sektörden genç iş insanını ödüllendirmeyi amaçlıyor. Türkiye’de ilk defa 40 yaş altı CEO’ların gösterdikleri performansa göre değerlendirildiği bu organizasyonda, yarışmaya katılacak kişiler Capital’in internet sitesi üzerinden aday gösterilip, oylanıyor. Birinci olan genel müdür ya da CEO ise önde gelen iş insanlarının yer aldığı bir jüri tarafından seçiliyor.

Diageo Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Filiz Yelkenci Altınoğlu, Capital’le birlikte böyle bir projeye, genç CEO’ları ödüllendirmek üzere katıldıklarını söylüyor. Diageo’nun tüm dünyada yürüttüğü Keep Walking (Yürümeye Devam) reklam kampanyasıyla bu projenin örtüştüğünü belirtiyor.

Dünya alkollü içecek devi Diageo’nun Türkiye Pazarlama Direktörü Filiz Yelkenci Altınoğlu ile şirketin performansını, “Başarıya Yürüyenler” projesini ve şirketin bu projeyi kapsayan farklı pazarlama stratejisini konuştuk.

*Diageo’nun Türkiye ve dünyada nasıl bir yeri var, hangi markalara sahipsiniz?
Diageo, dünyanın önde gelen alkollü içki üreticisidir. 150’den fazla ürünümüzü, 180’den fazla ülkeye pazarlıyoruz. Dia Latince’de gün Geo Yunanca’da dünya demektir. Her gün, dünyanın her yerinde hayatı kutluyoruz diyebiliriz.

Diageo, hem Londra hem de New York borsalarına kote bir marka. 2006 yılı itibarı ile ciromuz 20 milyar dolar, kârlılığımız ise 4 milyar dolar civarında. En ünlü markalarımızın başında Johhnie Walker, J&B, Smirnoff, Gordon’s, Baileys, Captain Morgan ve Jose Cuervo geliyor.

Johnnie Walker, dünyanın 1 numaralı İskoç viskisidir. Aynı zamanda da dünyada en çok tanınan 10 marka arasında yer alıyor. J&B ise dünyada sıralamada İskoç viskileri arasında 2’nci sırada bulunuyor. Dünyada en fazla satılan içki olan Smirnoff ise yine dünyada pazar lideri. Gordon’s, Baileys Jose Cuervo markalarımız da dünyada kendi bulundukları ürün kategorisinde ilk sıralarda yer alıyor.

*Türkiye’de ne zamandır faaliyet gösteriyorsunuz?
Şirketimiz 11 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyor. İlk 5 yılda değişik isimler altında, son 6 yıldır ise Diageo Türkiye kimliği ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

İthal alkollü içkilerin pazar lideriyiz. Bu pazardaki payımız yüzde 60’ın üzerinde. Diageo’nun Türkiye’de en çok tüketilen ürünlerinin başında J&B, Johnnie Walker ve Smirnoff geliyor. J&B, Türkiye’de en çok tüketilen ithal alkollü içki. Türkiye yükselmekte olan pazarların başında geliyor ve şirketimiz tarafından çok önemseniyor.

*Johnnie Walker, en önemli markalarınızdan. Özellikle bu markanın Türkiye’deki gücü nedir?
Johnnie Walker, yaklaşık 15 milyon kasa satışı ile dünyanın en büyük ve en çok tercih edilen İskoç viski markasıdır. Türkiye’de ise Johnnie Walker ailesinin 4 yıl ve üzeri viskilerin karışımından oluşan ürünü Red Label yine Diageo’nun en önemli markalarından olan J&B’nin ardından ikinci sırada yer alıyor. Johnnie Walker ailesinin ve dünyanın en prestijli delüks viskilerinden olan Black Label ise delüks viski pazarında lider konumunda.

*JW, Keep Walking felsefesini simgeliyor, destekliyor. Keep walking ne anlama geliyor, bu sloganın arkasında ne var?
Keep Walking, Johnnie Walker’ın 1999 yılında başlattığı küresel reklam kampanyasının adı.

Sizin de doğru bir şekilde tanımladığınız gibi Keep Walking aslında felsefeyi simgeliyor. Johnnie Walker, bu sene 100’üncü doğum yılını kutladığımız bütün dünyada ilerlemenin sembolü olan Yürüyen Adam’ından ilham alarak geliştirdiği Keep Walking kampanyasında kişisel gelişimin ve başarının sembolü ve ilham kaynağı olmayı hedefliyor.

*Capital ile birlikte Başarıya Yürüyenler Projesi’ni hayata geçiriyorsunuz. Neden bu projeyi destekliyorsunuz, sizin için ne ifade ediyor?
Capital ile bu yıl ikincisini gerçekleştirdiğimiz Başarıya Yürüyenler Projesi aslında tam olarak Keep Walking kampanyasını hayatın içine sokarak bütünlüyor. Bu projede Johnnie Walker başarıyı çok genç yaşlarında yakalamış, 40 yaşının altındaki genel müdür düzeyindeki genel müdürlerin başarılarını kutluyor.

“Yarışmanın Galibi İskoçya’ya Gidecek”

*Bu yarışmada birinci olacak yöneticiye ödül sizden gelecek. Ödül hakkında bilgi verir misiniz?
Yarışmanın birincisini viskinin anavatanı İskoçya’da çok özel bir seyahate götüreceğiz. Bu seyahatte birincimizi çok özel bir viski deneyimi bekliyor.

*Geçen yılın birincisi önemli bir konferansa katılmıştı. Oradan nasıl bir dönüş oldu, ödül sahibinin değerlendirmesi nasıldı?
Geçen yılın birincisi Stefanel’in başarılı Genel Müdürü Füsun Çevikel yarışmanın ödülü çerçevesinde çok önemli konuşmacıların katıldığı New York’ta gerçekleşen World Business Forum’a katıldı. World Business Forum dünyanın en prestijli konferanslarından biri. Füsun Hanım, sonrasında bize gönderdiği mesajda konferansın çok faydalı olduğunu ve çok önemli iş insanları ile tanışma fırsatı bulduğunu belirtti.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz