8 yılda 7 kat büyüyeceğiz

Bill McDermott, Türkiye pazarına yönelik hedeflerini, kurumsal uygulama ve iş zekasında son trendleri ve geleceğe nasıl hazırlandıklarını anlattı.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
8 yılda 7 kat büyüyeceğiz


Capital: Şirketinizde neden iki CEO var? Siz hangi görevden sorumlusunuz? Bu nasıl bir sistem?
- 2, 1’den iyidir. Çünkü Jim Hagemann Snabe ve ben şirketin farklı bölümleri ile ilgileniyoruz. Jim, zamanının çoğunda şirketin gelişim işlemleriyle uğraşıyor. Ben ise müşteri ve şirketin dış güçleri ile uğraşıyorum. Birlikte bir bütünü temsil ediyoruz. Bu stratejiyi birlikte kurduk. Birbirimize inanılmaz saygı ve güven besliyoruz. Çünkü her mükemmel ilişkide, çok büyük saygı ve güven duygusu vardır.

SON 5 YILA DAMGA VURACAK TRENDLER
SOSYAL TARAF BÜYÜYECEK

Bence birçok şirket global arenada rekabet avantajını kaybedecek. Bizim bu kadar güçlü kalmamızın sebebi her zaman ana işimize odaklanmamız. Biz ana işimizle ilgili inovasyon yapıyoruz, öncülük ediyoruz, müşterilerimize uygun hizmetlerimizle yatırımlarımızı kesintiye uğratmıyoruz. Yazılımda kesinlikle sosyal taraf büyüyecek. Sadece bireylerin değil kurumların sosyal medyayı kullanım seviyesi artacak.
DEVRİMİN ORTASINDA
Mobil taraf inanılmaz büyüyor. Eğer şirketlerin bugüne kadar hafıza sistemleri yoksa mobilite ile bunu kesinlikle gerçekleştirmeleri gerekiyor. Çok şaşıracaklar. Tüketici bir devrimin tam ortasında. Tüketici, artık mobil alışveriş yapmak istiyor, mobil şirketleri tercih ediyor. Örneğin, Miami’de şezlongunda uzanan bir tüketici Vogue dergisini okurken orada gördüğü bir reklamın fotoğrafını çekiyor ve SAP sistemine bağlanarak online alışveriş yapabiliyor.
ALTYAPILAR KARMAŞIKLAŞIYOR
Bu esnada tedarikçi de bu tüketiciye fırsat sunabilir. “Kaç tane istiyorsun”, “Hangi renkleri seviyorsun”, “Annen ya da arkadaşın bu üründen hoşlanır mı” gibi soruları sorarak hem tüketici hakkında detaylı bilgi alabilir hem farklı kişilere de ulaşabilir. Artık şirketlerin altyapıları çok karmaşık hale gelmeye başladı. Çünkü veriler 18 ayda bir 2 kat artıyor. Sosyalliğin ve mobilitenin artması ile veri her 6 ayda bir artacak. HANA gibi analitik iş zekası sistemlerine daha çok ihtiyaç olacak. Bu tip hizmetler olmadan rekabet etmek zorlaşacak.

EN BÜYÜK RİSKLER NELER?
LİDERLİK VE CESARET

Dünya değişiyor ama bazı şeyler kalıcı. Örneğin liderlik ve cesaret... Şirketlerin iyi bir stratejiye sahip olması liderlikle olur. Şirketin akıllı riskler alabilmesi cesaretle gerçekleşir. Bence bugün şirketlerin aldıkları en büyük risk, risk almamak.
BÜYÜK DÜŞÜNMEK
Şanslarını kullanmaktan ve büyük düşünmekten korkuyorlar. Biz risk almayı seviyoruz, hep ileriye bakıyoruz. Ama aynı zamanda eğer kendi şirketiniz varsa, büyümek istiyorsanız, teknolojiyi kullanmak durumundasınız.
IPAD’Lİ CRM
Örneğin, biz kurumsal olarak iPad satın alan ilk şirket olduk. Çünkü iPad’den yapılan CRM uygulamaları çok güzel göründü. Ve biz Sybase’i satın alırken aynı gün 4 bin iPad satın aldık. Gelecek için liderlerin daha fazla cesaret göstermesi gerekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz