"Avrupa'da ilk 3'e 2023'te gireceğiz"

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’le Asya’daki yayılma stratejilerini ve yeni projelerini konuştuk...

5.09.2016 17:24:050
Paylaş Tweet Paylaş
"Avrupa'da ilk 3'e 2023'te gireceğiz"
Çok değil 3 yıl önce 1 milyar dolar sınırını geçen LC Waikiki’nin, son 3 yıl içindeki gelişimi inanılmaz. Geçen yılki cirosu 2,8 milyar doları geçti. Bu yıl ise cirosunu 3 yıl öncekinin tam 3 katına yani 3 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. Bunu yaparken de en önemli önceliği yurtdışında büyümek olacak. Geçen yıl yurtdışında 50 mağaza açan şirket, bu yıl ise yurtdışında 100 mağaza açacak. “Bu yıl, yurtdışında mevcut pazarlarımızda büyürken aynı zamanda Çin, Hindistan ve Endonezya gibi büyük pazarları test ediyoruz” diyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, hedeflerinin Asya’daki bu büyük pazarlara yayılmak olduğunu belirtiyor. Çin’de ilk mağazalarını Urumçi’de açtıklarını ve burada pazarı analiz ettiklerini söyleyen Küçük, “Çin’de tutunursak binlerce mağaza açmayı planlıyoruz” diye konuşuyor. Küçük, bu yıl içinde önce Endonezya’ya ardından da Hindistan’a girmeyi planlıyor. Hindistan’a ilk etapta yerel ortakla gireceklerini ve yıl sonuna kadar 4-5 mağaza açacaklarını belirtiyor. Yurtdışında büyümeye odaklanan LC Waikiki’nin 7 yıl sonraki hedefi ise geliri 10 milyar dolara çıkarmak. Cironun yüzde 60’ını yurtdışından elde etmek de planlar arasında. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’le Asya’daki yayılma stratejilerini ve yeni projelerini konuştuk:
* Son dönemde yaşanan olaylardan dolayı bütçede revizyon var mı?
 Terör olayları, perakendeci olduğumuz için bizi direkt etkiliyor. Ancak 2016 bütçesini yaparken mevcut olaylara göre yaptık. Henüz bütçemizde bir revizyon, eksiltme yapmadık. 2016 bütçesini yakalamanın uğraşını veriyoruz. Eğer yurtiçinde biraz daralma olursa bunu yurtdışında nasıl telafi edebiliriz diye bakıyoruz. Yurtdışı yatırımları artırmanın gayreti içindeyiz.
* 2016 hedefiniz nedir?
 2016 bütçesinde yüzde 25 civarında bir büyüme öngörüyoruz. l 2015’teki büyümeniz neydi? n 2015’te TL olarak yüzde 20 civarında büyüdük ve 7 milyar 400 milyon TL gibi bir rakamı yakaladık. 2016’da da yüzde 25 büyüyerek 9 milyar TL’nin üzerine çıkmayı planlıyoruz.
* 2015’e göre bu yıl daha yüksek bir büyüme öngörüyorsunuz. Bu, neden kaynaklanıyor?
 2016’da geçen yıla göre yurtdışı yatırımlarımız daha yüksek. Geçen yıl, yurtdışında 50 mağaza açtık. Bu yıl yurtdışında 100 mağaza açma planımız var. Bir de geçen yıla göre bu yıl yurtiçinde daha fazla mağaza açmayı planlıyoruz. 2016’da genişleme planımız daha fazla. Ayrıca mevcut mağazaları büyütme planımız, koleksiyonun daha da genişlemesi ve fiyat politikamız geçen yılın üzerinde büyümemizi sağlayacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz