Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi

Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, grubun Türkiye performansını ve pazardaki rekabeti değerlendirdi.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi


"ORGANİK BÜYÜMEYİ TERCİH EDİYORUZ"
İLGİLENDİĞİ ŞİRKET VAR MI?
İlgilendiğimiz şirket yok. Çünkü biz organik büyümeyi tercih ediyoruz. Bizimle aynı iş modeline sahip şirket bulmamız çok zor. Organik büyümeyi mağaza açarak gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
TÜRKİYE NASIL BİR PAZAR?
Geçen yıl Metro Cash&Carry 38 mağaza açtı. Aynı zamanda Metro Group dünyada 100'üncü mağaza açılışını yaptı. Türkiye, Avrupa'da canlanan bir pazar. Dünyada Cash&Carry'nin 700'üncü mağazasını Kağıthane'de açmaktan mutluyuz.
NASIL BİR POTANSİYEL VAR?
Çin, Rusya ve Asya gibi pazarlarda Türkiye'de gördüğümüz gibi büyük iş potansiyeli görüyoruz. Buralar çok büyük ekonomiler. Hindistan da bizim için çok önemli. Japonya'da... Daha da önemlisi 2012 yılında Endonezya pazarına gireceğiz.

Capital: Peki bu model, perakendecilikte yaşanan trendler sonrasında değişim yaşayacak mı?
- Hayır, çünkü dünyada bizimle aynı işi yapan doğrudan bir rakibimiz yok. Ancak, ülkelere ve o ülkenin yaşadığı şartlara göre bazı özel değişimler gerçekleştirebiliyoruz. Örneğin, Fransa'daki mağazamızı sadece oteller ve restoranlar için tasarladık ve sadece yiyecek kategorisine odaklandık. Çünkü, sadece birinci kategorideki müşterimizde potansiyel gördük. Aynı zamanda biz orada metrekare açısından yeterli büyüklükte mağazaları her zaman bulamayabiliyoruz. Dünyanın her yerinde müşterilere teslimat konusu gelişiyor. İkincisi e-ticareti geliştiriyoruz. Her kategoride değil bazı kategoriler için bunu yapmaya karar verdik. Ülkeden ülkeye e-ticareti yapma şeklimiz değişebiliyor. Örneğin bir ülkede gıdaya, diğerinde ofis malzemelerine ve mobilyaya odaklanabiliyoruz. 2012 sonu itibarıyla Türkiye'de başlayacak.

Capital: Türkiye'de Metro'nun iş modelini benchmark etmek isteyen birçok şirket duyuyoruz. Öte yandan siz ise rakibiniz olmadığını söylüyorsunuz...
- Bizim iş modeline sahip rakibimiz yok ama aynı zamanda çok rakibimiz var. Rakibimiz olmaya çalışan marketler,hipermarketler var, Kapalıçarşı var. Bu açıdan herkes rakibimiz diyebiliriz. Doğrudan üreticiler de bizim rakibimiz aslında. Ama bizim gibi know-how'ları yok. Bir şeyleri nasıl yapacaklarını bilmiyorlar. Biz 40 küsur yıllık bilgi ve deneyimimizle hareket ediyoruz.

Capital: Nerelere yatırım yaptınız? Bu yıl hangi alanlara yatırım yapmayı planlıyorsunuz?
- Son 3 yılda aynı oranda yatırım yaptık. 2010 ve 2011'de yılda 6 mağaza açtık. Bu yıl da 6 mağaza açmayı planlıyoruz. Yıllık yatırım miktarımız 120 milyon Euro civarında. Bu da çok büyük bir yatırım demek. Ürünlerimizin yüzde 70'ini gıda oluşturuyor. Ülkelere göre ürün geliştirme ihtiyacı artıyor. Türkiye için iki ürün geliştirdik. Bunlardan biri, suyunu bırakmayan domates, diğeri çekirdeksiz karpuz. Antalya'da özel bir ofisimiz var, burada sebze ve meyve yetiştirip Avrupa'nın birçok noktasına gönderebiliyoruz

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz