Bireyselde hedef 500 bin

Millenicom Yönetim Kurulu Üyesi Şevki Kuyulu,bu yıl müşterilerini bir çok yeni servisle tanıştıracaklarının da haberini veriyor.

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bireyselde hedef 500 bin
2004 yılında türkiye'ye giren millenicom sabit telefon ve internet alanında faaliyet gösteriyor. Kurumsal pazarda 35 bin müşterisi bulunan şirketin hedefi ise 100 bin. Hem kurumsal hem de bireysel tarafta çeşitli hizmetlerle büyümeye devam edeceklerini söyleyen millenicom yönetim kurulu üyesi şevki kuyulu, kurumsalda sektörler bazında ihtisaslaşacaklarını belirtiyor. Kuyulu, bireyselde ise halihazırda 120 bin olan müşteri sayılarını 500 bine çıkarmayı hedeflediklerinin altını çiziyor. Sabit telefon pazarının önemli oyuncularından Millenicom, internet tarafında da Doping markası ile faaliyet gösteriyor. Türkiye'yi bir çok ilklerle tanıştırdıklarını söyleyen Millenicom Yönetim Kurulu Üyesi Şevki Kuyulu, Avrupa'daki deneyimlerini Türkiye'ye de taşıdıklarının altını çiziyor. Geçtiğimiz yıl yüzde 17 gibi bir büyüme yakaladıklarını ifade eden Kuyulu, 137 milyon liralık bir ciroya ulaştıklarını anlatıyor. Kuyulu bu yıl müşterilerini bir çok yeni servisle tanıştıracaklarının da haberini veriyor:

Ne zamandan buyana Türkiye'desiniz?
Millenicom Türkiye olarak, 2004 yılından beri sabit telefon ve internet alanında kaliteden ödün vermeden ekonomik ve katma değerli hizmetler sunuyoruz. Faaliyete başladığımız günden bugüne kadar sektörde hep öncü operatör olduk. Türkiye’de ilk arama kartları, arama bazında operatör seçimi hizmeti (1045) Millenicom tarafından sunuldu. Yenilikçi ürünlerimiz sayesinde rekabetin oluşmasına ve son kullanıcı maliyetlerinin düşmesine önemli katkılarda bulunduk. Avrupa pazarındaki 15 yıllık telekomünikasyon deneyimimiz sayesinde doğru ürün ve servislerimizi yüksek kalite ve iyi müşteri hizmetleri ile birlikte Türkiye’de de başarı ile sunduk.

Müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz?
Millenicom, kurumsal segmentte sunduğu telekom çözümleri ile müşterilerine, uyguladığı ürün ve fiyat politikasıyla, pazar rekabet şartlarında önemli avantajlar sağlamalarına destek oluyor. İletişim giderlerinin kaliteden ödün vermeden düşük seviyelere çekilmesi kritik bir öneme sahip. Bizim hizmetlerimizi kullananlar kesintisiz internet servisinden yararlanırken, şehiriçi, şehirlerarası, ve uluslararası aramalarında yüzde 50’lere varan oranda maliyet avantajı elde edebiliyor. Kurumsal pazarda 35 binden fazla müşterimiz var. Bireysel pazarda ise 120 binden fazla kullanıcıya Doping markası altında internet ve sabit telefon hizmeti sunmaya devam ediyoruz.~

2012 yılı sizin için nasıl geçti?
2012 senesinde hedeflerimiz doğrultusunda büyüme sürecimiz devam etti. 2011 yılı ile kıyaslandığında geçtiğimiz yılı yüzde 17 büyüme ve Almanya operasyonumuzla birlikte toplam 137 milyon TL ciro ile tamamlamış durumdayız. Ayrıca 2012 yılında, hizmet yelpazemiz içerisine yeni nesil katma değerli servisler ekleyebilmek adına önemli yatırımlar yaptık. Bunun yanı sıra müşteri hizmetlerimizde kaliteyi en yüksek seviyeye çıkartarak en iyi müşteri deneyimini sağlayan şirket olma yolunda önemli adımlar attık.

Bu yıla yönelik hedefleriniz nedir?
2013 yılı bizim için odaklandığımız segmentlerde bizi rakiplerimizden ayrıştıracak, kullanıcılarımıza daha yüksek katma değer katacağımız ürün geliştirmelerinin ve duyurularının yaşanacağı bir yıl olacak. Şirketimizin kurumsal/ KOBİ tarafında sektörler bazında ihtisaslaşacağı ve Telekom ile Bilgi Sistemlerinin iç içe geçtiği çözümlerimizi oluşturduğumuz ve pazara sunduğumuz bir yıl olacak.

Bireysel tarafta yeni bir çalışmanız var mı?
Bireysel tarafta da benzer şekilde saptadığımız katma değerli servis katmanlarını tamamlayacağımız bir yıl olacak. Doping markası ile internet ve telefon hizmetleri alan kullanıcılarımızı bir çok yeni servisimiz ile tanıştıracağız. Türkiye'de faaliyete başladığımız ilk günden bu yana en çok önem verdiğimiz konuların başında gelen kaliteli hizmet ve yüksek müşteri memnuniyeti de rekabet anlamında farklılık yaratmaya devam edeceğimiz bir diğer nokta. Müşterilerimizin en yüksek kaliteli hizmeti almasını sağlamaya yönelik çalışmalarımız devam edecek. 2013 yılında müşteri memnuniyeti açısından lider olma hedefimizi yakalayacağız.

Biraz daha uzun vadeye bakarsak, nasıl hedefler belirlediniz?
Millenicom'un iletişim hizmetlerini, çeşitli katma değerli servislerle birlikte, tek elden en yüksek müşteri memnuniyeti ile sunan bir operatör olması için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kurumsal/KOBİ segmentinde uzun vadede müşterilerimizin rekabetçiliğini artıran telekom ve IT çözümlerini tek elden sunan lider Telekom operatörü olmayı hedefliyoruz. Bu segmentte toplam 100 bin KOBİ'ye servis verir bir şirket olma hedefine sahibiz. Bireysel segmentte ise internetin video, müzik ve içerik konusunda tekleşen medya olması sayesinde
oluşacak fırsat ve ihtiyaçlara en iyi müşteri deneyimi ile hizmet vermek ve müşteri sayımızı 500 bin adetler seviyesine çıkarmak istiyoruz.~

Sektörün gelişme hızı ile ilgili olarak neler söyleyebilirsiniz?
Telekomünikasyon sektörü dünyada ve ülkemizde büyümeye en fazla katkı yapan sektörlerin başında geliyor. 2011 yılı sonuna kadar sabit tarafta rekabet eksikliği ve fakat GSM alanında yaşanan rekabetin sonucunda, toplam trafik paylaşımının sabit aleyhine benzer ülkelerde olmayan kadar bozulduğuna şahit olduk. Sabit kullanımı hızla düşerken, mobil kullanımı çok arttı. Ancak 2011 yılı sonuna kadar Mobil tarafta oluşan bu kullanım artışı pazarın cirosal büyümesine beklendiği kadar yansımadı. 2012 yılından itibaren mobil başta olmak üzere cirosal büyümenin de olduğunu görüyoruz. Gerek büyüme, gerek istihdam ve gerek stratejik seçilme potansiyelinden dolayı Türkiye'de sektöre özel ihtimam gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz.

Bu konuda düzenleyici kuramlardan özel beklentileriniz var mı?
Yapılageldiği gibi mevcut düzenlemelerin uygulanmasını, titizlikle takip ve denetimini yapmasını bekliyoruz. Mobil iletişimin hızla sabit iletişim yerini alması bazı alanlarda normal. Ancak uzun vadede ihtiyaç duyulacak kapasite ve hızların mobil teknolojiler vasıtası ile karşılanmasının mümkün değil. Bu nedenle Türkiye’nin ihtiyacı olan bu sabit genişbant segmentinde tam rekabetin sağlanmasını bekliyoruz. Diğer yandan çözümlerimizi tamamlayacak olan Sanal Mobil Şebeke Operatör'lüğünün pratikte uygulanabilir olmasının önemini vurgulamak isteriz.

“İLK HEDEFİMİZ KOBİ VE BİREYLER”
“Kobi'ler ve bireysel segment büyümeye odaklandığımız alanlar. Ayrıca yoğun telefon trafiğine sahip büyük müşterilerimize verdiğimiz ve çok başarılı olduğumuz özel servis yapımızla gerek çözüm gerekse maliyet açısından önemli avantajlar sunabiliyoruz. Kurumsal tarafta 100 bin, bireysel tarafta ise 500 bin müşteriye ulaşmöayı hedefliyoruz.”


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz